Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(4)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(20)
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(5)
Centrala Czytelnia
(12)
Autor
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Braun Eldon M (1943- )
(2)
Davis Ronald D. (1942- )
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943-)
(1)
Brearley Gill
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Castellon Siena
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży
(1)
Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju
(1)
Czapiga Alina (1954- )
(1)
Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata (1958- )
(1)
Duda-Jaśkiewicz Aneta
(1)
Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Elliott Julian (1955- )
(1)
Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie
(1)
Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hartman Monika
(1)
Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju
(1)
Hunt Lynda Mullaly
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kochańska Magdalena
(1)
Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Kuźmicz Tomasz
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Marszałek Bartłomiej (1983- )
(1)
Mazur Katarzyna
(1)
Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego
(1)
McKeown Sally
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?
(1)
Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Pielecki Andrzej (1951-2020)
(1)
Place Maurice
(1)
Przedniczek Magdalena
(1)
Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Pudło Monika
(1)
Radtke Bartosz Mikołaj
(1)
Roszak Joanna Barbara
(1)
Rożyńska Małgorzata (1964- )
(1)
Rydzewska Klara
(1)
Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania
(1)
Sajewicz-Radtke Urszula
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smoleń Mariola
(1)
Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia
(1)
Squires Garry
(1)
Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo
(1)
Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju
(1)
Studniarek-Więch Anna
(1)
Szen-Ziemiańska Joanna
(1)
Sędek Grzegorz (1954- )
(1)
Tanaś Łukasz
(1)
Thompson Jenny
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Trzebińska Ewa (1951- )
(1)
Waligórska Anna
(1)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węgłowska-Rzepa Krystyna. Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zakrzewska Barbara (pedagog)
(1)
Zatorowska Alicja. Modele wychowania a koncepcje natury dziecka
(1)
Żurek Alina. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4365)
Miłość
(3379)
Rodzina
(2543)
Tajemnica
(2480)
Przyjaźń
(2374)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2216)
Zabójstwo
(1855)
Muzyka rozrywkowa
(1724)
Powieść amerykańska
(1502)
Powieść angielska
(1482)
Relacje międzyludzkie
(1454)
Powieść polska
(1289)
Magia
(1157)
Nastolatki
(1155)
Muzyka rockowa
(1084)
Dzieci
(1076)
Rodzeństwo
(1004)
II wojna światowa (1939-1945)
(993)
Uczucia
(961)
Małżeństwo
(941)
Policjanci
(916)
Relacja romantyczna
(906)
Dziewczęta
(853)
Polska
(845)
Życie codzienne
(823)
Trudne sytuacje życiowe
(791)
Osoby zaginione
(770)
Sekrety rodzinne
(767)
Zwierzęta
(744)
Przestępczość zorganizowana
(724)
Boże Narodzenie
(698)
Żydzi
(694)
Składanka rozrywkowa
(671)
Poezja polska
(654)
Uprowadzenie
(608)
Muzyka rozrywkowa polska
(599)
Podróże
(591)
Arystokracja
(590)
Dziennikarze
(586)
Ludzie a zwierzęta
(575)
Matki i córki
(567)
Władcy
(563)
Zemsta
(557)
Spisek
(543)
Uczniowie
(529)
Humor
(524)
Zakochanie
(521)
Wybory życiowe
(500)
Chłopcy
(495)
Prywatni detektywi
(488)
Powieść francuska
(487)
Psy
(475)
Pamiętniki polskie
(469)
Ludzie bogaci
(466)
Mężczyzna
(466)
Seryjni zabójcy
(464)
Muzyka jazzowa
(458)
Poszukiwania zaginionych
(441)
Walka dobra ze złem
(439)
Śmierć
(437)
Władza
(433)
Polityka
(421)
Pisarze
(417)
Wojna
(411)
Koty
(408)
Literatura polska
(381)
Dojrzewanie
(379)
Szczęście
(377)
Sztuka
(377)
Samotność
(370)
Zdrada
(364)
Samorealizacja
(363)
Wakacje
(363)
Literatura dziecięca polska
(362)
Ojcowie i córki
(362)
Uwodzenie
(359)
Kultura
(356)
Polacy za granicą
(352)
Lekarze
(349)
Studenci
(345)
Czarownice i czarownicy
(339)
Przedsiębiorstwo
(339)
Politycy
(338)
Marzenia
(334)
Dziadkowie i wnuki
(331)
Muzyka rockowa polska
(331)
Kłamstwo
(329)
Zjawiska paranormalne
(322)
Holokaust
(321)
Muzyka filmowa
(318)
Język polski
(317)
Pisarze polscy
(317)
Koncert
(311)
Ojcowie i synowie
(307)
Szlachta
(305)
Wsie
(304)
Psychologia
(303)
Odżywianie
(302)
Wychowanie w rodzinie
(296)
Opowiadanie dziecięce polskie
(292)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Laski (woj. mazowieckie, pow. grójecki, gm. Warka)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Specjalne moce / Tracy Packiam Alloway)
Drużyna harcerzy musi odnaleźć flagę i trafić do obozowiska. Ale Szymon nie potrafi czytać mapy – to dla niego za trudne. Czy użyje swoich SPEcjalnych mocy, żeby odnaleźć drogę do obozu? „SPEcjalne moce” to seria książek, której celem jest podniesienie samooceny u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (SPE). Autorka bierze pod lupę wybrane zaburzenia rozwojowe. Skupia się na mocnych stronach oraz nietypowych umiejętnościach młodych bohaterów, które pozwalają im mierzyć się z codziennymi wyzwaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/II (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Dla rodziców i nauczycieli.
Autor, ceniony w całym kraju logopeda, ukazuje rodzicom formy i metody pomocy dzieciom w osiąganiu dobrych wyników w nauce, podkreślając że aby dziecko odnosiło sukcesy i z radością uczęszczało do szkoły, winno we właściwym czasie nauczyć się poprawnie mówić, czytać i pisać. Tych sprawności uczy się każde dziecko od swoich rodziców dużo wcześniej, zanim rozpocznie naukę szkolną. Książka Jak pokonać trudności w mówieniu, czytaniu i pisaniu jest poradnikiem dla rodziców i nauczycieli, dzięki któremu mogą lepiej poznać własne dzieci i skuteczniej im pomagać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia edukacyjna jako specjalność psychologiczna / Dorota Bednarek ; Tożsamość zawodowa psychologa edukacyjnego / Dorota Bednarek ; Organizacja pomocy psychologicznej w systemie edukacji w Polsce / Katarzyna Mazur ; Różnorodność ram praktycznych w psychologii edukacyjnej / Dorota Bednarek ; Psychologia edukacyjna jako praktyka oparta na dowodach / Dorota Bednarek ; Etyczne i prawne aspekty praktyki psychologicznej w edukacji / Dorota Bednarek ; Zdrowie psychiczne z perspektywy psychologii edukacyjnej / Ewa Trzebińska, Tomasz Kuźmicz ; Specjalne potrzeby edukacyjne, projektowanie uniwersalne i racjonalne usprawnienia / Dorota Bednarek ; Modele diagnozy psychologicznej w edukacji / Dorota Bednarek ; Diagnozowanie inteligencji - trudności diagnostyczne oraz grupy specjalne / Bartosz M. Radtke, Urszula Sajewicz-Radtke ; Bezpłatne narzędzia psychologiczne do badania rozwoju poznawczego, społeczno-emocjonalnego i osobowościowego / Magdalena Kochańska ; Zaburzenia rozwoju językowego DLD / Magdalena Kochańska ; Wskazówki dla nauczycieli odnośnie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami w zakresie języka i komunikacji / Magdalena Kochańska ; Dysleksja z perspektywy specjalnych potrzeb edukacyjnych / Dorota Bednarek ; Diagnozowanie dysleksji rozwojowej - nowe standarty / Bartosz M. Radtke ; Dyskalkulia - procesy poznawcze odpowiedzialne za operacje arytmetyczne, implikacje praktyczne / Monika Pudło ; Terapia czy edukacja? Oddzialywania oparte na dowodach w zaburzeniach neurorozwojowych na przykładzie spektrum autyzmu / Anna Waligórska ; Czynniki poznawcze, społeczne i środowiskowe, obniżające osiągnięcia szkolne uczniów: szczególna rola pamięci roboczej, bezradności intelektualnej i zagrożenia stereotypem / Klara Rydzewska, Sylwia Bedyńska, Grzegorz Sędek ; Spersonalizowane formy wsparcia w rozwoju i edukacji - mentoring oraz tutoring / Joanna Szen-Ziemiańska, Bartłomiej Marszałek ; Rzecz o mądrej informacji zwrotnej, czyli jak przekazywać konstruktywną krytykę / Joanna Roszak ; Projektowanie doświadczeń, czyli zastosowanie metody design thinking w edukacji / Łukasz Tanaś, Aneta Duda-Jaśkiewicz ; Edukacja seksualna - wspomaganie rozwoju psychoseksualnego / Dorota Kalka ; Rozwijanie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli / Justyna Aleksandrowicz-Pędich ; Wspieranie wybranych aspektów uczenia się: wskazówki praktyczne / Magdalena Przedniczek ; Edukacja: antytwórcza pułapka czy inkubator twórczości? / Joanna Maria Kwaśniewska ; Tradycyjne metody wspierania rozwoju dziecka - czy wytrzymały próbę czasu? / Dorota Bednarek.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 371 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
W książce zostały zebrane teksty referatów oraz materiały warsztatowe z zajęć, które odbyły się w ramach konferencji "Nauczanie języków obcych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi". Znajdują się tu także artykuły przygotowane przez osoby, które jako nieliczne w naszym kraju prowadzą badania dotyczące problematyki nauczania języków obcych dzieci z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Drodzy Nauczyciele! Oddajemy w Państwa ręce książkę pożyteczną i potrzebną, zwłaszcza polonistom - a więc osobom z oczywistych przyczyn najbardziej zainteresowanym problemem dysleksji - choć nauczyciele innych przedmiotów również znajdą w niej wiele cennych informacji. Jest to pierwsze i jak dotąd jedyne opracowanie, które wyczerpująco przedstawia całą złożoność trudności, jakie mają w szkole uczniowie z dysleksją, oraz daje konkretne wskazówki do pracy w klasie z tymi uczniami. Poradnik składa się z dwóch zasadniczych części: teoretycznej i praktycznej. Autorką pierwszej części jest prof. Marta Bogdanowicz, założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji i wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji, pełen pasji badacz i niestrudzony wykładowca. Z opracowania M. Bogdanowicz dowiedzą się Państwo, czym jest dysleksja, jakie są jej postaci i przyczyny oraz charakterystyczne objawy. Znajdą tu też Państwo wyjaśnienie niektórych niezrozumiałych bądź - wydawałoby się - niewytłumaczalnych zachowań uczniów z dysleksja. Nauczyciele języków obcych, matematyki, fizyki, historii, geografii, chemii czy biologii zapoznają się z rodzajem trudności, jakie mogą się pojawiać u uczniów na lekcjach tych przedmiotów. Dzięki lekturze poradnika dowiecie się Państwo także, kiedy można obniżyć, a w jakich wypadkach podnieść wymagania w stosunku do swych uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz jak ich oceniać. Autorka drugiej części książki, Anna Adryjanek, jest nauczycielką języka polskiego. Dzieli się swoim bogatym doświadczeniem zdobytym podczas pracy z uczniami dyslektycznymi. Na podstawie obserwacji i analiz tworzy charakterystyki, które przybliżają osobowość i umiejętności tych uczniów. Odkodowuje język opinii poradni psychologicznopedagogicznych, ułatwiając Państwu interpretację zawartych tam zapisów. Ukazuje specyfikę trudności uczniów z dysleksja w zakresie kompetencji doskonalonych i kształconych na lekcjach języka polskiego oraz podpowiada, jak sobie z tymi trudnościami radzić. Podaje wskazówki metodyczne do pracy indywidualnej oraz wypróbowane sposoby pracy z klasą, w której są uczniowie z dysleksja. Omawiane zagadnienia ujęte są w formę bogato ilustrowanego wykładu. Najważniejsze informacje zostały wyróżnione graficznie, na końcu publikacji zaś zamieszczono indeks terminów. Lekturę uprzyjemnią Państwu liczne ciekawostki oraz ilustracje wykonane przez ucznia z dysleksja, uzdolnionego plastycznie wychowanka Anny Adryjanek. Życzymy wszystkim nauczycielom, by po lekturze tego poradnika stanęli przed swoimi uczniami z nowym nastawieniem i odkryli w nich niezauważane dotąd talenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka przedstawia problemy osób niepełnosprawnych ruchowo, ograniczenia, które napotykają, a przede wszystkim model poczucia straty. Zawiera ona; przydatne w pracy psychoterapeuty; informacje, dyskusje, przykłady i techniki pracy. Dzięki współpracy z psychoterapeutą niektóre problemy mogą być rozwiązane, a inne znacznie złagodzone, dziecko może nauczyć się żyć ze skutkami swojej niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
(Poradnik Dla Rodziców : Nie Jesteś Sam)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140732 [Magazyn Wypożyczalni] (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Na temat autyzmu i zespołu Aspergera napisano wiele książek, jednak w większości skierowane są do osób neurotypowych albo ich autorami są autystyczni dorośli, którzy dzieciństwo i okres nastoletni mają dawno za sobą. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum to poradnik dla autystycznej dziewczyny napisany przez inną autystyczną dziewczynę – osobę, która wie, jak to jest być nastolatką w czasach Snapchata, Instagrama, WhatsAppa, YouTube’a i selfików, i dobrze to rozumie. Czytelniczki znajdą tu mnóstwo życiowych porad oraz wszelkie narzędzia, dzięki którym rozkwitną i łatwiej osiągną w życiu to, czego pragną. Praktyczne wskazówki dotyczące przyjaźni, randek, szkoły, postrzegania ciała i stawiania własnych granic, a także dbania o zdrowie fizyczne i psychiczne zostały opracowane przez Sienę Castellon – uhonorowaną nagrodami rzeczniczkę neuroróżnorodności – na podstawie jej własnych doświadczeń. Dzięki nim przezwyciężysz każdą napotkaną trudność! Porady autorki dotyczą przede wszystkim takich obszarów, jak: akceptacja samej siebie, maskowanie i wyczerpanie społeczne, radzenie sobie z wrażliwością sensoryczną i przeładowaniem sensorycznym, rozumienie własnych emocji i dbanie o zdrowie psychiczne, nawiązywanie przyjaźni i relacji romantycznych, tożsamość płciowa, trudności w szkole, zapewnienie sobie bezpieczeństwa w bezpośrednich relacjach z ludźmi oraz w internecie, celebrowanie neuroróżnorodności. Książka została napisana z myślą o dziewczynach ze spektrum autyzmu w wieku 12–20 lat, ale cieszy się popularnością także wśród starszych autystek oraz chłopaków ze spektrum. Niezbędnik będzie też przystępnym źródłem informacji dla rodziców, rodzeństwa i przyjaciół osób z autyzmem, ich nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniem neuroróżnorodności. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 III (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
(Bajki bez barier ; 17)
Co to jest żywa książka? Skąd się wziął kotomierz? Dlaczego Tomek kochał książki i nienawidził ich jednocześnie ? "Czapka, lama i kotomierz" to bajka psychoedukacyjna, która wprowadza w świat dziecka z dysleksją, pomaga poznać i zaakceptować inność. [ opis z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O/II (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Autor
Czapiga Alina (1954- ). Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju. Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?. Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania. Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju. Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami. Żurek Alina. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?. Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju. Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego. Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia. Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej. Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie. Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie. Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży. Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową. Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową. Zatorowska Alicja. Modele wychowania a koncepcje natury dziecka. Węgłowska-Rzepa Krystyna. Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych.
Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju / Maria Straś-Romanowska ; Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży / Dorota Chmielewska-Łuczak ; Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? / Joanna Kruk-Lasocka ; Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / Alina Czapiga ; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania / Ludwika Sadowska ; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo / Joanna Stec ; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju / Beata Cytowska ; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska, Małgorzata Modelska ; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym / Maria Andrzejewska ; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami / Paweł Cybulko ; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku / Alina Żurek, Urszula Dębska, Faustyna Kubiś ; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego? / Ewa Okręglicka-Forysiak ; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju / Jolanta Horyń ; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim / Halina Frodyma ; Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego / Elżbieta Małkiewicz ; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia / Irena Sobiecka-Wójtowicz ; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej / Ewelina Winiecka ; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie / Beata Gusztyn ; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie / Agnieszka Widera-Wysoczańska ; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży / Alicja Senejko ; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową / Aleksandra Chybicka ; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową / Marzena Gwadera ; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka / Alicja Zatorowska ; Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych / Krystyna Węgłowska-Rzepa.
Świat psychiki dziecka stanowi zagadkę, której rozwiązanie, z perspektywy jego przeżyć, doznań i odczuć, jest zadaniem niełatwym, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, które wykazuje w rozwoju degresję lub regresję. W artykułach wprowadzających niniejszej książki w sposób interesujący zarysowano etiologię rozwoju indywidualnego człowieka, koncentrując się na warunkach tego rozwoju i możliwościach jego deformacji w różnych formach. W części pierwszej przedstawiono globalne i parcjalne dysfunkcje intelektualne w odniesieniu do dziecka niepełnosprawnego umysłowo. Część druga przedstawia w sposób wielopłaszczyznowy zagadnienia przemocy w rodzinie i wykorzystania seksualnego dzieci. Z uwagi na wartość, jaką wnosi to opracowanie w rozszerzaniu wiedzy psychologicznej z zakresu problematyki rozwoju dziecka, szczególnie niepełnosprawnego, wszystkim gorąco polecam jego lekturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Rewelacyjne metody, z których może skorzystać nauczyciel, rodzic, terapeuta czy dyslektyk, z powodzeniem przezwyciężając trudności, jakie sprawia dysleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37, 147102 [Magazyn Wypożyczalni] (2 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Dar uczenia się jest kontynuacją i poszerzeniem przełomowego Daru dysleksji tych samych autorów. Obok już znanych metod prezentuje nowe, mające zastosowanie w korekcji wielu zaburzeń uczenia się. Oprócz dysleksji odnosi się ona do: *ADD (zespół deficytu uwagi), *ADHD (ADD z towarzyszącą hiperaktywnością), *kłopotów z matematyką (akalkulia i dyskalkulia) *kłopotów z pisaniem odręcznym (agrafia i dysgrafia). Swoje sprawdzone techniki autorzy prezentują w sposób na tyle przystępny, że każdy nauczyciel, rodzic, terapeuta czy sama osoba mająca trudności w uczeniu się może je z powodzeniem zastosować i dzięki temu przyjąć swój dar i uczyć się z radością. Książka ta prezentuje niezwykły punkt widzenia na kwestię zaburzeń uczenia się. Korzystając z własnych doświadczeń życiowych, Davis dzieli się wiedzą, którą każdy powinien posiadać. "Library Journal" Praca Davisa to wyraz zrozumienia i zachęty dla wszystkich tych, którzy czują się zagubieni w świecie pełnym niejasności i frustracji. "Eclectic Book Reviews" Ronald D. Davis dorastał, cierpiąc na zaburzenia uczenia się. Chociaż nie był w stanie poradzić sobie w systemie szkolnym, dzięki kursom technicznym odniósł sukces w wielu przedsięwzięciach. Był praktycznie analfabetą do trzydziestegoósmego roku życia, kiedy odkrył sposób pozwalający na umysłowe orientowanie własnej percepcji, dzięki któremu nauczył się czytać, pisać oraz literować. Poświęcając się pomocy ludziom z darem dysleksji, w roku 1981 założył Reading Research Council, a w 1995 Davis Dyslexia Association International. W odpowiedzi na zapotrzebowanie na zindywidualizowane programy Davis i jego organizacja przeprowadzają corocznie ponad dwieście warsztatów dla profesjonalistów w dziedzinie uczenia na całym świecie. Eldon M. Braun jest byłym agent reklamowym i dyrektorem twórczy, współautorem Daru dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151432 [Magazyn Wypożyczalni], 37 (2 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska... W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Każdy jest na swój sposób mądry. Ale jeśli będziemy krytykować rybę, że nie umie chodzić po drzewach, to przez resztę życia będzie przekonana, że jest głupia. Ally jest dość bystra, by oszukać wielu inteligentnych ludzi. Za każdym razem, kiedy trafia do nowej szkoły, w sprytny sposób ukrywa, że nie umie czytać. Ma już dość bycia nazywaną "ofiarą losu", ale boi się poprosić o pomoc – bo w końcu na głupotę nie ma lekarstwa, prawda? Jednak nowy nauczyciel dostrzega w kłopotliwym dzieciaku rozgarniętą, kreatywną i utalentowaną dziewczynkę. Odmieńcy zaczynają być akceptowani, a w klasie Ally dzieją się rzeczy, które uświadamiają jej, że ona sama – i wszyscy pozostali – są naprawdę kimś, a wielkie umysły nie zawsze myślą tak samo. To pełna uczuć, podnosząca na duchu książka, która przemówi do każdego, kto kiedyś uważał, że coś z nim jest nie tak, bo nie pasował do rówieśników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Podstawową właściwością wychowania i kształcenia jest poznanie psychiki dziecka - każdego dziecka indywidualnie. Stąd potrzeba diagnozy, czyli rozpoznania aktualnego stanu psychicznego dziecka i nakreślenie jego tendencji rozwojowych na podstawie znajomości tendencji ogólnych. Profesor Tadeusz Pilch we wstępie do tego podręcznika akademickiego podkreśla uniwersalność treści w obszarze diagnostyki psychopedagogicznej, a następnie dopasowanie warsztatu i narzędzi badawczych do współczesnych, polskich realiów kulturowych i społecznych, a więc jego połączenie ze współczesnym życiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Książka ta może służyć pomocą nie tylko fachowcom, którzy z urzędu są zobowiązani do śledzenia rozwoju stanu wiedzy w tej dziedzinie. Z pewnością powinna zainteresować też rodziców dzieci z dysleksją. Do koszyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej