Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje naukowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(6)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(3)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(25)
Centrala Czytelnia
(14)
Autor
Jóźwiak Bożena
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Zawiła Anna
(2)
Żórawski Tadeusz
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Anderson Karen (marketing)
(1)
Anderson Steve (1954- )
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Czapiewski Maciej (biegły rewident)
(1)
Dąbrowski Marcin (informatyk)
(1)
Enkelmann Nikolaus B. (1936-2017)
(1)
Filar Bożena
(1)
Gniazdowski Paweł
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Grzybek Robert
(1)
Holpp Lawrence
(1)
Hyatt Michael S
(1)
Jagiełka Agnieszka
(1)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(1)
Janczyk-Strzała Elżbieta
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Kocuj Zbigniew
(1)
Kosińska Milena
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kowalewski Karol (ekonomia)
(1)
Kozyra Beata
(1)
Kozłowski Waldemar (1948- )
(1)
Kuron Piotr
(1)
Liksza Joanna
(1)
Lowney Chris
(1)
Machnik Marcin
(1)
Malczak Łukasz Piotr
(1)
Manville Brook (1950- )
(1)
Mayo Herbert B
(1)
Mianowski Maciej
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Morawiec-Bartosik Anna
(1)
Nieto-Rodriguez Antonio
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Onufrzak Olga
(1)
Pawłowska Hanna Elżbieta
(1)
Perez Katarzyna
(1)
Podraza Andrzej (1964- )
(1)
Płusa Monika
(1)
Płókarz Rafał (1970- )
(1)
Rakowska Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Ronka-Chmielowiec Wanda (1948- )
(1)
Ruszel Mariusz
(1)
Schein Edgar H. (1928- )
(1)
Schmidtke Rafał
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Sielicki Leszek
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sinek Simon
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Stefaniak Andrzej (prawo)
(1)
Stopczyński Andrzej
(1)
Strysik Jakub
(1)
Szczęsny Paweł (organizacja i zarządzanie)
(1)
Szołdra Marek
(1)
Tomczyk-Słowińska Magdalena
(1)
Urban Wiesław (ekonomia)
(1)
Villa Dario (1977- )
(1)
Wagner Natalia
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Welch Jack (1935-2020)
(1)
Welch Suzy (1959- )
(1)
Wojtasiak-Terech Agnieszka
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wróbel Małgorzata (ekonomia)
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Włodarczyk Grzegorz
(1)
Zacharzewski Konrad (adwokat)
(1)
Zagórska Paulina (tłumacz)
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Zawiła Tadeusz (kierownik projektu)
(1)
Łapko Aleksandra
(1)
Łucki Zbigniew (tłumacz)
(1)
Łukowski Michał
(1)
Šochová Zuzana
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Dzieci
(8074)
6-8 lat
(4971)
9-13 lat
(4146)
Młodzież
(4109)
0-5 lat
(3615)
Menedżerowie
(38)
14-17 lat
(2120)
Szkoły średnie
(245)
Szkoły podstawowe
(230)
Rodzice
(214)
Szkoły wyższe
(193)
Szkoły ponadgimnazjalne
(130)
Dorośli
(122)
18+
(70)
Nauczyciele
(54)
Gimnazja
(42)
Studenci
(32)
Pedagodzy
(28)
Psycholodzy
(25)
Przedsiębiorcy
(23)
Licea
(20)
Kobieta
(19)
Klasa 8.
(17)
Programiści
(17)
Klasa 1.
(16)
Poziom podstawowy
(15)
Klasa 2.
(14)
Prawnicy
(14)
Technikum
(14)
Terapeuci zajęciowi
(14)
Klasa 3.
(12)
A2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Chłopcy
(11)
Dziewczęta
(11)
Przedszkola
(11)
Psychoterapeuci
(11)
Szkoły ponadpodstawowe
(10)
Urzędnicy
(10)
B1 (poziom biegłości językowej)
(9)
Klasa 7.
(9)
Logopedzi
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Terapeuci
(9)
Klasa 4.
(8)
Klasa 5
(8)
Lekarze
(8)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(8)
Szkoły zawodowe
(8)
A1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Klasa 6.
(7)
Poziom średniozaawansowany
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Aplikanci
(6)
Klasa 4
(6)
Klasa 5.
(6)
Klasa 6
(6)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(6)
Socjolodzy
(6)
Specjaliści ds. kadr
(6)
Adwokaci
(5)
Ekonomiści
(5)
Informatycy
(5)
Inżynierowie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Sędziowie
(5)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
B2 (poziom biegłości językowej)
(4)
Coachowie
(4)
Cudzoziemcy
(4)
Doradcy podatkowi
(4)
Dyrektorzy szkół
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Inwestorzy indywidualni
(4)
Pracodawcy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Przedstawiciele handlowi
(4)
Radcy prawni
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Bibliotekarze
(3)
Cukrzycy
(3)
Handlowcy
(3)
Klasa 8
(3)
Kobiety
(3)
Księgowi
(3)
Logistycy
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Policjanci
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Ratownicy medyczni
(3)
Sportowcy
(3)
Sprzedawcy i sprzedawczynie
(3)
Szkoły policealne
(3)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(3)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Animatorzy czasu wolnego
(2)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(10)
Kultura organizacyjna
(7)
Przywództwo
(7)
Praca zespołowa
(6)
Zarządzanie
(6)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Motywacja pracy
(4)
Ocena pracowników
(3)
Organizacja pracy
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Zarządzanie zmianą
(3)
COVID-19
(2)
Coaching
(2)
Controlling
(2)
Dobre praktyki
(2)
Instrumenty pochodne
(2)
Kadry
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Menedżerowie
(2)
Motywacja
(2)
Organizacja
(2)
Outplacement
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przedsiębiorstwo handlowe
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorealizacja
(2)
Sukces
(2)
Usługi
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Akcje (ekonomia)
(1)
Amazon.com
(1)
Analiza danych
(1)
Anomia pracownicza
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezos, Jeffrey (1964- )
(1)
Bezpieczeństwo energetyczne państwa
(1)
Centra usług wspólnych
(1)
Coachowie
(1)
Controlling personalny
(1)
Czas pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dress code
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Etyka
(1)
Faworyzacja grupy własnej
(1)
Fundusz inwestycyjny
(1)
General Electric Company
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Innowacje
(1)
Interesariusze
(1)
Inwestycje
(1)
Inwestycje giełdowe
(1)
Jakość usług
(1)
Jezuici
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kryptowaluta
(1)
Księgarstwo internetowe
(1)
Księgowość
(1)
Kultura pracy
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Metoda tajemniczego klienta
(1)
Mobbing
(1)
Model biznesowy
(1)
Narcyzm
(1)
Nepotyzm
(1)
Obsługa klienta
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Papiery wartościowe o stałym oprocentowaniu
(1)
Paternalizm
(1)
Planowanie
(1)
Pokora
(1)
Polityka energetyczna
(1)
Polityka płacowa
(1)
Poradnictwo
(1)
Praca zdalna
(1)
Pracoholizm
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Produktywność pracy
(1)
Projekt informatyczny
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przedstawiciele handlowi
(1)
Przestępczość gospodarcza
(1)
Płaca
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(1)
Rozwiązanie umowy o pracę
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(5)
1989-2000
(4)
1945-1989
(3)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Belgia
(1)
Brazylia
(1)
Dania
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Niemcy
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Materiały pomocnicze
(5)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(2)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia uzupełnia i aktualizuje znane oraz popularne opracowania z zakresu logistyki dystrybucji. W publikacji omówiono zarówno podstawowe pojęcia, jak i bardziej złożone zagadnienia z tego obszaru. Książka porusza problematykę związaną z zadaniami logistyki dystrybucji, klasyfikacją kanałów dystrybucji i ich projektowaniem oraz logistyczną obsługą klienta. Podejmuje także bardzo aktualne kwestie, chociażby takie jak: wykorzystanie Internetu w dystrybucji towarów, społeczna odpowiedzialność w logistyce, czy obsługa logistyczna przedsiębiorstw z branży FMCG. Nie zabrakło w niej także przeglądu nowych trendów zmieniających kształt logistyki dystrybucji, takich jak na przykład omnikanałowość bądź ekonomia współdzielenia. Ogromną zaletą książki jest jej aktualność oraz wykorzystanie licznych przykładów z życia gospodarczego. Wszystko to po to, aby umożliwić czytelnikowi swobodne poruszanie się w obszarze współczesnej logistyki dystrybucji. Cechą wyróżniającą monografię jest: • przystępny język i prosta forma przekazu, • ilustracja opisywanych zjawisk przykładami z praktyki gospodarczej, • prezentacja zarówno klasycznego zestawu zagadnień, jak i najnowszych trendów w logistyce dystrybucji. Książka skierowana jest przede wszystkim do: • przedsiębiorców oraz wszystkich tych, którzy dopiero planują własną działalność gospodarczą i poszukują inspiracji oraz wskazówek z obszaru logistyki dystrybucji, • menedżerów odpowiedzialnych za logistykę dystrybucji, • przedstawicieli środowisk akademickich i studentów kierunków związanych z logistyką i z zarządzaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inwestycje / Herbert B. Mayo ; przekład Katarzyna Perez, Michał Łukowski. - Wydanie I - 2 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - XVIII, 785 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Inwestycje Herberta B. Mayo to najlepszy i najbardziej rozpoznawalny podręcznik w Stanach Zjednoczonych, który doczekał się 11 wydania. W publikacji poruszone są najważniejsze tematy dotyczące inwestowania; opisane wszystkie instrumenty finansowe, metody ich wykorzystania i zarządzania całym portfelem inwestycji oraz jego optymalizacją. Książka jest napisana w taki sposób, że prowadzi Czytelnika od tematów podstawowych do coraz trudniejszych. Każdy rozdział kończy się podsumowaniem i przykładami, które powiązane są z zadaniami. Jest to doskonałe źródło wiedzy dla studentów studiów podyplomowych i MBA. Ta wyjątkowa pozycja jest również przydatna dla praktyków: menedżerów działów finansowych przedsiębiorstw działających we wszystkich branżach oraz inwestorów indywidualnych, zarówno początkujących, jak i zaawansowanych. Przedstawione tematy pozwalają zrozumieć mechanizmy rządzące rynkami finansowymi na tyle dobrze, by móc samemu świadomie i z zyskiem pomnażać kapitał. Autor - Herbert B. Mayo - jest uznanym autorytetem z dziedziny inwestycji na świecie. Wykłada na Collegu New Jersey. Za swoje publikacji był wielokrotnie nagradzany [wydawca].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesny biznes liczbami stoi. Wykresy, tabele, przetwarzanie danych, analizowanie wyników z przeszłości, prognozowanie sprzedaży, zakupów i produkcji... Większość działów w dużych przedsiębiorstwach wspiera się tym, co policzalne. Większość, ale raczej nie dział human resources. Dlaczego? Czyżby HR-owcy nie wierzyli w liczby i stawiali na intuicję? Może. A może po prostu brakuje im rzetelnych narzędzi, dzięki którym można przeanalizować dane, jakie są dostępne dla osób wyspecjalizowanych w zarządzaniu zasobami ludzkimi firmy? Do niedawna działy HR uchodziły powszechnie za najbardziej niemierzalne w przedsiębiorstwach. Ostatnio jednak ten trend się zmienia. Takie pojęcia jak data-based HR czy data-driven HR z roku na rok zyskują na popularności. Zarządzający firmami, a także sami pracownicy human resources chcą mierzyć efektywność coraz większej liczby procesów personalnych, by na podstawie uzyskanych wyników móc planować przyszłe działania. Tylko co mierzyć? Jakimi metodami to robić? Odpowiedzi na te i inne pytania związane z analityką zasobów ludzkich znajdziesz w tej książce. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedyny podręcznik, jakiego potrzebujesz, żeby rozpoczynać, prowadzić i sponsorować udane projekty. Współczesna gospodarka opiera się na projektach. Są one podstawą działania firm, instytucji, państw i pojedynczych ludzi. Mogą być śmiałe, zakrojone na szeroką skalę, jak wprowadzenie wspólnej strefy euro w 2002 roku, lub osobiste, pozwalające spełniać marzenia. W tym kompleksowym poradniku znajdziesz przełomowy, a zarazem prosty i uniwersalny model – kanwę projektu – który zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu każdego przedsięwzięcia. Dzięki licznym studiom przypadków z rozmaitych branż i z całego świata zrozumiesz, co odróżnia świetne projekty od tych zakończonych fiaskiem. Z Harvard Business Review. Podręcznika zarządzania projektami dowiesz się m.in.: jaka jest rola menedżera, sponsora wykonawczego i interesariuszy projektu, jak zbudować i wspierać skuteczny zespół projektowy, jak zarządzać portfelem projektów, jak wybierać projekty do realizacji oraz decydować, które i kiedy należy przerwać, jak dzięki projektom zarządzać kryzysami i reagować na zmiany, tak by wyzwania przekuwać w szanse rozwoju. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling dla menedżerów / Edward Nowak (redakcja). - Warszawa : CeDeWu, 2013. - 326 stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka jest poświęcona problematyce controllingu w przedsiębiorstwie i prezentuje nowoczesne ujęcie zagadnień, które interesują menedżerów różnych szczebli zarządzania. Po przestudiowaniu książki Czytelnik zdobędzie wiedzę o tym: jaka jest rola i miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem, jakie są organizacyjne uwarunkowania controllingu, jakie są koncepcje i ukierunkowania współczesnego controllingu, jakie instrumenty stosuje się w controllingu na poziomie strategicznym i operacyjnym, w jaki sposób controlling wspomaga osiąganie założonych celów działalności przedsiębiorstwa, jaka jest baza informacyjna controllingu wspomaganego komputerowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest przestępstwom i różnym patologiom występującym na rynkach finansowych oraz metodom ich zwalczania i zapobiegania im. Autorzy przeanalizowali w niej najnowsze zjawiska przestępcze i inne patologie oraz przyjmowane środki zaradcze o charakterze systemowym (w tym w ramach tzw. Polskiego Ładu – od 2022 r.), w uniwersum rynków finansowych. Najważniejsze poruszane zagadnienia to: uregulowania prawne (w USA, UE i w Polsce) stosowane w zapobieganiu i zwalczaniu nadużyć rynku finansowego; zjawisko unikania opodatkowania dochodów kapitałowych, wraz z przeglądem katalogu stosowanych w ostatnich dekadach instrumentów i technik optymalizacyjnych; zagadnienia nieprawidłowości w zakresie doradztwa inwestycyjnego, a zwłaszcza nielegalnego doradztwa na rynku kapitałowym; nadużycia w obrocie walutami cyfrowymi (aktywami kryptograficznymi), w tym analiza najnowszych projektów regulacji i przypadków nadużyć w obrocie np. tokenami inwestycyjnymi; patologie związane z oszukańczą sprawozdawczością finansową, wraz z analizą przyczyn najgłośniejszych oszustw księgowych ostatnich lat. Autorami niniejszej monografii są doświadczeni praktycy biznesowi, w tym wykładowcy akademiccy z wieloletnim stażem, uznani specjaliści z zakresu m.in. rynków finansowych, rachunkowości, prawa, w szczególności w obszarze zwalczania przestępczości finansowej. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR - Wolters Kluwer Polska)
Książka omawia niezwykle aktualne zagadnienie jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. Prawdziwe wyzwanie dla menedżerów takich przedsiębiorstw stanowi większa złożoność otoczenia i niepewność towarzysząca prowadzeniu działań poza granicami kraju pochodzenia. Wykonywanie zadań przez pracowników znajdujących się w różnych miejscach, często odległych od siebie geograficznie i kulturowo, wymaga także opracowania i wdrożenia adekwatnych strategii i metod zarządzania zasobami ludzkimi. Szczegółowo przedstawiono w niej m.in.: genezę i istotę międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi, czynniki determinujące funkcjonowanie międzynarodowych rynków pracy oraz występujące na nich tendencje, rozwój pracowników i przebieg kariery w firmach międzynarodowych, wykorzystanie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych, strukturę zatrudnienia w przedsiębiorstwach międzynarodowych, delegowanie pracowników na misje zagraniczne oraz ich adaptację w nowym środowisku pracy, zarządzanie efektywnością pracy w środowisku międzynarodowym, kształtowanie wynagrodzeń w przedsiębiorstwach funkcjonujących na rynkach międzynarodowych i zatrudniających pracowników z różnych krajów, wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych. Adresaci: Publikacja jest przeznaczona dla praktyków, dyrektorów i menedżerów przedsiębiostw działających na rynkach międzynarodowych, a także osób zajmujących się naukowo tym zagadnieniem, które znajdą w niej wiele informacji na temat doskonalenia metod zarządzania zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR - Wolters Kluwer Polska)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Publikacja stanowi przegląd informacji na temat ewolucji, obecnego stanu oraz przyszłości zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). Zagadnienia zostały przedstawione na tle dynamicznych zmian społeczno-gospodarczych. W książce omówiono m.in.: dorobek badawczy i osiągnięcia ośrodków naukowych zajmujących się ZZL w latach 2007–2020; tożsamość naukową tej dziedziny oraz kluczowe dylematy metodyczne w badaniach; wpływ nowych technologii oraz zmiennego środowiska pracy na zarządzanie kadrami; rekomendowane kompetencje przyszłości. Autorami książki są specjaliści reprezentujący największe ośrodki akademickie w Polsce – Warszawę, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Gdańsk, Katowice, Toruń, Szczecin, Lublin. Mają oni bogate doświadczenie w prowadzeniu badań naukowych, kształceniu oraz doradztwie w zakresie ZZL. Publikacja przeznaczona jest zarówno dla badaczy omawianej problematyki, jak i studentów studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych na kierunkach ekonomicznych i społecznych. Szczególnie polecana jest przedsiębiorcom, menedżerom i pracownikom odpowiedzialnym za rozwój personelu jako zestaw dobrych praktyk i wskazówek do dalszego rozwoju. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Humble Leadership)
"Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur – czy to zawodowych, czy narodowych – bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. (…) Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne." Ze wstępu "W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy – często zaślepione swoją ideą – ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem. Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej. " dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 374 strony : ilustracje ; 25 cm.
(HR - Wolters Kluwer Polska)
W publikacji poruszono najważniejsze teoretyczne i praktyczne aspekty coachingu. Ponad dwudziestu autorów, wśród których są zarówno wykładowcy akademiccy, jak i osoby od lat pracujące w charakterze coacha oraz specjaliści łączący te dwie funkcje, w ciekawy i przystępny sposób dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem. Książka obejmuje m.in. takie zagadnienia, jak: - historia, definicje, miejsce coachingu w zarządzaniu organizacją; - charakterystyka profesjonalnego coacha kompetencje, metody i narzędzia pracy; - przebieg procesu zawieranie kontraktu i budowanie relacji z klientem; - metody pomiaru efektów oraz funkcja i rodzaje superwizji; - wybrane aspekty coachingu kariery; - wykorzystanie coachingu do wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami; - etyczne uwarunkowania pracy coacha. Cennym uzupełnieniem treści są studia przypadków polskich i zagranicznych organizacji, obrazujące zastosowanie opisanych w publikacji kwestii w praktyce. Książka zainteresuje menedżerów wszystkich szczebli, pracowników działów personalnych, studentów zarządzania i psychologii, a także osoby pracujące w charakterze coacha lub pragnące podjąć taką działalność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka stanowi szeroki przedmiot zainteresowań naukowo-badawczych oraz praktycznych. Przykładem są liczne publikacje poświęcone jej zagadnieniom geograficznym, ekonomicznym, organizacyjnym, marketingowym. Na rynku wydawniczym brakuje jednak zwartego opracowania poświęconego problematyce etyki w turystyce. Przygotowany podręcznik w pewnej mierze lukę tę powinien wypełnić. W książce wskazujemy na przedmiot zainteresowań współczesnej turystyki, która łączy się z różnymi wartościami i normami etycznymi. W podręczniku m.in.: Ľ opisujemy podstawowe wartości i normy etyczne, które powinny być respektowane w działalności turystycznej przedsiębiorstw, organizacji i stowarzyszeń turystycznych oraz instytucji publicznych kształtujących politykę turystyczną; Ľ przedstawiamy charakterystykę postaw społecznych i zachowań turystów oraz analizę etycznego oddziaływania instytucji i pracowników turystyki wobec turystów, społeczności lokalnych w kraju i za granicą; Ľ wskazujemy na etyczny zakres społecznej odpowiedzialności biznesu turystycznego; Ľ uwzględniamy analizę porównawczą pomiędzy etyką turystyki a etyką biznesu (etyka turystyki preferuje wartości poznawcze i rekreacyjno-zdrowotne, natomiast etyka biznesu przyjmuje wartości użyteczności ekonomicznej); Ľ wskazujemy na przenikanie się zakresów oddziaływania etyki turystyki z etyką ekologiczną oraz etyką zrównoważonego rozwoju; Ľ uzasadniamy pogląd, że w turystyce może obowiązywać etyka przekonań, obowiązków i odpowiedzialności. Zaprezentowana treść książki daje Czytelnikowi - z jednej strony - wyjaśnione zagadnienia teoretyczne turystyki i etyki, z drugiej - wskazuje na szczegółowe projekty etycznych zachowań pracowników turystyki i turystów. Podręcznik skierowany jest do środowisk akademickich, tj. do studentów kierunków turystycznych i nauczycieli akademickich, słuchaczy studiów podyplomowych oraz szkoleń i kursów z zakresu turystyki. Przydatny może być kadrze menedżerskiej, pracownikom podmiotów turystycznych, organizacjom i stowarzyszeniom turystycznym oraz pracownikom instytucji samorządowych zajmujących się polityką turystyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376.8 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Dlaczego tak wielu pracowników z utęsknieniem odlicza czas do piątku i traktuje każdy dzień pracy jako zło konieczne? Dlaczego ludzie nie lubią swojej pracy i nie są w stanie zaangażować się w wykonywane obowiązki? Menedżerowie marzą, by ich podwładni z entuzjazmem oddawali się pracy, jednak większość z nich nie ma pomysłu na kierowanie ludźmi. Współczesne organizacje są zbyt zajęte zarządzaniem zasobami ludzkimi, by dostrzec, że to, czego im potrzeba, to nie sprawny menedżer, ale przywódca z krwi i kości. Ktoś, kto nie tylko rozdzieli obowiązki, ale także pokaże ludziom, że to oni są najcenniejszym kapitałem w firmie. Ludzie, którzy wierzą, że ich praca ma sens, którzy czują się doceniani i wiedzą, że mogą w każdej sytuacji polegać na swoich kolegach i przełożonych, to pracownicy, którzy z własnej inicjatywy zainwestują czas i wysiłek w naukę czy pracę na rzecz swojej firmy. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
#ScrumMasterWay Filozofia Agile początkowo rozwijała się w zespołach programistów i szybko stała się synonimem elastyczności, wydajności i zdrowego rozsądku. Podejście to zakłada, że zespoły powinny się samoorganizować i samodzielnie decydować o wykonywaniu poszczególnych części projektu. W rzeczywistości nie wszystkie zespoły radzą sobie z tym stylem pracy. Szczególnie jest to widoczne w organizacjach z innych branż niż tworzenie oprogramowania. Pokonanie tych przeszkód jest niezwykle trudne, jeśli w zespole brakuje prawdziwego Scrum mastera. To kompleksowy przewodnik dla liderów, którzy chcą być skutecznymi Scrum masterami i użyć Scruma do radykalnej poprawy wyników pracy zespołu. Poza zestawem ogólnych pojęć oraz opisem roli, obowiązków i kompetencji Scrum mastera w książce przedstawiono sposoby myślenia i działania najlepszych w tym zakresie. Dzięki objaśnionym w niej koncepcjom łatwiej Ci będzie budować wysoko efektywne, samoorganizujące się zespoły, wpływać na relacje i motywację grupy, a także korygować ewentualne dysfunkcje. To przystępnie napisana pozycja - mimo że zwięzła, nie brakuje w niej praktycznych przykładów i wskazówek ułatwiających wdrożenie pomysłów i przeprowadzenie potrzebnych zmian. Najciekawsze zagadnienia: rola Scrum mastera w tworzeniu i doskonaleniu zespołów stan umysłu Scrum mastera kluczowe strategie i kompetencje Scrum mastera Scrum master a zmiany narzędzia Scrum mastera: shu ha ri, reguły systemowe, analiza przyczyn źródłowych i inne Skuteczny Scrum master buduje wspaniałe zespoły!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ukierunkowanie energii ludzi na osiąganie maksymalnej efektywności jest wyjątkową umiejętnością menadżerów. Kurczące się rynki, rosnąca konkurencja, wzrost wymagań klientów, wreszcie ciągły niedobór wysoko wykwalifikowanych i efektywnych pracowników wymuszają na firmach naukę uzyskiwania jak najlepszych efektów przy ograniczonych zasobach. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż wiele osób ma tendencję do unikania wysiłku, a próba zaradzenia temu problemowi przez autorytarne wydawanie poleceń, groźby i krzyki jest z góry skazane na porażkę. Oto niezbędnik każdego lidera, który chce zainspirować swoich podwładnych do osiągnięcia maksymalnej efektywności. W książce wykorzystano wyniki badań z wielu dekad – stanowi więc ona wyczerpujące, a zarazem zwięzłe kompendium praktycznej wiedzy. Dowiesz się, jak tworzyć środowisko pracy oparte na zaufaniu, jak rozwiewać obawy i uwalniać potencjał pracowników. Przekonasz się, że poprawne wyznaczanie celów i zadań rządzi się kilkoma jasnymi zasadami, a odpowiednie dostrzeganie i nagradzanie wysiłku podwładnych dodaje energii każdemu członkowi zespołu. Nauczysz się także uaktywniać maksymalizujący produktywność tajemniczy „czynnik X” – dzięki niemu Twoi ludzie będą działać na najwyższych obrotach i realizować cele, które dziś wydają się nieosiągalne! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie jakością usług / Wiesław Urban. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 165 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Kano objaśniającym, w jaki sposób różni się odbiór charakterystyk oferowanych usług. Wskazuje również możliwe zastosowanie zasad Lean w odniesieniu do specyfiki branży. Kluczowym elementem podręcznika jest autorska mapa jakości P/P – metoda umożliwiająca przede wszystkim diagnozę stanu usług w firmie. Sposób prezentacji wiedzy oraz wyczerpujące informacje na temat praktycznego zastosowania opisywanych technik sprawiają, że z książki mogą skorzystać zarówno studenci, jak i menedżerowie usługowi czy konsultanci zajmujący się wdrażaniem usprawnień w przedsiębiorstwach. [ksiegarnia.pwn.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka opowiada o nowoczesnym sposobie organizacji pracy, który oferuje szereg zmian polegających na swobodzie, wolności wyboru i zrównoważonym rozwoju, odpowiadając tym samym na złożoność dzisiejszego kontekstu gospodarczego i społecznego. Jeśli chcesz wejść na drogę zmian, wiodącą ku uefektywnieniu Twojej pracy - ta książka podpowie Ci, od czego zacząć. Wśród omówionych tematów: czego nauczyliśmy się, pracując zdalnie wskutek pandemii COVID-19, odnalezienie swojej pasji, stałe uczenie się i odwaga wyjścia ze strefy komfortu, czyli jak osiągnąć satysfakcję z wykonywanej pracy, biurokracja i głupota funkcjonalna - jak skutecznie się ich pozbyć, by zwalczyć frustrację i czuć się spełnionym, doświadczenia Autora w zakresie wdrażania metody smart working do firm o różnym profilu działalności. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest podzielona na trzy główne części. Pierwsza opisuje firmę od środka przywództwo, wyłanianie zwycięzców i doprowadzanie do zmian. Druga otwiera się na zewnątrz: opisuje konkurencję, zawiera rozdziały między innymi o strategii, fuzjach i six sigma. Kolejna część dotyczy kariery zawodowej od szukania dla siebie odpowiedniej pracy po osiąganie równowagi pomiędzy pracą a życiem osobistym. A tak w ogóle książka się świetnie czyta. znakomicie napisana (wielka zasługa małżonki Susy, wybitnej dziennikarki amerykańskiej) pełna jest ciekawostek, zabawnych anegdot, ale i filozoficznych rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 005.95/.96 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej