Dysleksja i dysgrafia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(4)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(20)
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(5)
Centrala Czytelnia
(12)
Autor
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Braun Eldon M (1943- )
(2)
Davis Ronald D. (1942- )
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balejko Antoni (1935- )
(1)
Bednarek Dorota (psycholog)
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Bogdanowicz Marta (1943-)
(1)
Brearley Gill
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Castellon Siena
(1)
Chmielewska Joanna Maria (1964- )
(1)
Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży
(1)
Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju
(1)
Czapiga Alina (1954- )
(1)
Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata (1958- )
(1)
Duda-Jaśkiewicz Aneta
(1)
Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Elliott Julian (1955- )
(1)
Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie
(1)
Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hartman Monika
(1)
Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju
(1)
Hunt Lynda Mullaly
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Kalka Dorota
(1)
Kleszcz Ewa (tłumacz)
(1)
Kochańska Magdalena
(1)
Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Kuźmicz Tomasz
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Marszałek Bartłomiej (1983- )
(1)
Mazur Katarzyna
(1)
Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego
(1)
McKeown Sally
(1)
Mickiewicz Janina
(1)
Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?
(1)
Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Ostrowska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustratorka)
(1)
Pielecki Andrzej (1951-2020)
(1)
Place Maurice
(1)
Przedniczek Magdalena
(1)
Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego
(1)
Pudło Monika
(1)
Radtke Bartosz Mikołaj
(1)
Roszak Joanna Barbara
(1)
Rożyńska Małgorzata (1964- )
(1)
Rydzewska Klara
(1)
Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania
(1)
Sajewicz-Radtke Urszula
(1)
Sanfelippo Ana (1982- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Smoleń Mariola
(1)
Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia
(1)
Squires Garry
(1)
Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo
(1)
Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju
(1)
Studniarek-Więch Anna
(1)
Szen-Ziemiańska Joanna
(1)
Sędek Grzegorz (1954- )
(1)
Tanaś Łukasz
(1)
Thompson Jenny
(1)
Tońska-Szyfelbein Anna
(1)
Trzebińska Ewa (1951- )
(1)
Waligórska Anna
(1)
Wejchert-Spodenkiewicz Aleksandra
(1)
Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Węgłowska-Rzepa Krystyna. Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Zakrzewska Barbara (pedagog)
(1)
Zatorowska Alicja. Modele wychowania a koncepcje natury dziecka
(1)
Żurek Alina. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Dziewczęta
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(4364)
Miłość
(3377)
Rodzina
(2544)
Tajemnica
(2482)
Przyjaźń
(2376)
Dysleksja i dysgrafia
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2219)
Zabójstwo
(1855)
Muzyka rozrywkowa
(1724)
Powieść amerykańska
(1500)
Powieść angielska
(1463)
Relacje międzyludzkie
(1458)
Powieść polska
(1286)
Magia
(1157)
Nastolatki
(1156)
Muzyka rockowa
(1084)
Dzieci
(1080)
Rodzeństwo
(1009)
II wojna światowa (1939-1945)
(994)
Uczucia
(964)
Małżeństwo
(937)
Policjanci
(918)
Relacja romantyczna
(910)
Dziewczęta
(854)
Polska
(840)
Życie codzienne
(824)
Trudne sytuacje życiowe
(792)
Osoby zaginione
(771)
Sekrety rodzinne
(768)
Zwierzęta
(747)
Przestępczość zorganizowana
(723)
Boże Narodzenie
(699)
Żydzi
(691)
Składanka rozrywkowa
(671)
Poezja polska
(652)
Uprowadzenie
(607)
Muzyka rozrywkowa polska
(599)
Podróże
(592)
Arystokracja
(590)
Dziennikarze
(586)
Ludzie a zwierzęta
(575)
Matki i córki
(569)
Władcy
(562)
Zemsta
(558)
Spisek
(543)
Uczniowie
(531)
Humor
(526)
Zakochanie
(521)
Wybory życiowe
(501)
Chłopcy
(496)
Prywatni detektywi
(488)
Powieść francuska
(477)
Psy
(475)
Ludzie bogaci
(467)
Mężczyzna
(464)
Seryjni zabójcy
(464)
Pamiętniki polskie
(463)
Muzyka jazzowa
(458)
Walka dobra ze złem
(443)
Poszukiwania zaginionych
(442)
Śmierć
(438)
Władza
(433)
Polityka
(420)
Pisarze
(417)
Wojna
(412)
Koty
(409)
Dojrzewanie
(379)
Literatura polska
(379)
Szczęście
(377)
Sztuka
(377)
Samotność
(369)
Zdrada
(364)
Samorealizacja
(363)
Wakacje
(363)
Ojcowie i córki
(362)
Uwodzenie
(358)
Kultura
(355)
Polacy za granicą
(352)
Literatura dziecięca polska
(350)
Lekarze
(348)
Studenci
(344)
Czarownice i czarownicy
(339)
Politycy
(338)
Przedsiębiorstwo
(337)
Marzenia
(334)
Dziadkowie i wnuki
(331)
Muzyka rockowa polska
(331)
Kłamstwo
(329)
Holokaust
(321)
Zjawiska paranormalne
(321)
Muzyka filmowa
(318)
Język polski
(316)
Pisarze polscy
(316)
Koncert
(311)
Ojcowie i synowie
(306)
Wsie
(305)
Szlachta
(304)
Psychologia
(302)
Odżywianie
(300)
Wychowanie w rodzinie
(296)
Opowiadanie dziecięce polskie
(290)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Laski (woj. mazowieckie, pow. grójecki, gm. Warka)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
31 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Czapiga Alina (1954- ). Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju. Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?. Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania. Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju. Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami. Żurek Alina. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?. Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju. Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego. Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia. Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej. Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie. Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie. Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży. Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową. Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową. Zatorowska Alicja. Modele wychowania a koncepcje natury dziecka. Węgłowska-Rzepa Krystyna. Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych.
Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju / Maria Straś-Romanowska ; Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży / Dorota Chmielewska-Łuczak ; Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? / Joanna Kruk-Lasocka ; Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / Alina Czapiga ; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania / Ludwika Sadowska ; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo / Joanna Stec ; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju / Beata Cytowska ; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska, Małgorzata Modelska ; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym / Maria Andrzejewska ; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami / Paweł Cybulko ; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku / Alina Żurek, Urszula Dębska, Faustyna Kubiś ; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego? / Ewa Okręglicka-Forysiak ; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju / Jolanta Horyń ; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim / Halina Frodyma ; Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego / Elżbieta Małkiewicz ; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia / Irena Sobiecka-Wójtowicz ; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej / Ewelina Winiecka ; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie / Beata Gusztyn ; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie / Agnieszka Widera-Wysoczańska ; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży / Alicja Senejko ; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową / Aleksandra Chybicka ; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową / Marzena Gwadera ; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka / Alicja Zatorowska ; Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych / Krystyna Węgłowska-Rzepa.
Świat psychiki dziecka stanowi zagadkę, której rozwiązanie, z perspektywy jego przeżyć, doznań i odczuć, jest zadaniem niełatwym, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, które wykazuje w rozwoju degresję lub regresję. W artykułach wprowadzających niniejszej książki w sposób interesujący zarysowano etiologię rozwoju indywidualnego człowieka, koncentrując się na warunkach tego rozwoju i możliwościach jego deformacji w różnych formach. W części pierwszej przedstawiono globalne i parcjalne dysfunkcje intelektualne w odniesieniu do dziecka niepełnosprawnego umysłowo. Część druga przedstawia w sposób wielopłaszczyznowy zagadnienia przemocy w rodzinie i wykorzystania seksualnego dzieci. Z uwagi na wartość, jaką wnosi to opracowanie w rozszerzaniu wiedzy psychologicznej z zakresu problematyki rozwoju dziecka, szczególnie niepełnosprawnego, wszystkim gorąco polecam jego lekturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rewelacyjne metody, z których może skorzystać nauczyciel, rodzic, terapeuta czy dyslektyk, z powodzeniem przezwyciężając trudności, jakie sprawia dysleksja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37, 147102 [Magazyn Wypożyczalni] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dar uczenia się jest kontynuacją i poszerzeniem przełomowego Daru dysleksji tych samych autorów. Obok już znanych metod prezentuje nowe, mające zastosowanie w korekcji wielu zaburzeń uczenia się. Oprócz dysleksji odnosi się ona do: *ADD (zespół deficytu uwagi), *ADHD (ADD z towarzyszącą hiperaktywnością), *kłopotów z matematyką (akalkulia i dyskalkulia) *kłopotów z pisaniem odręcznym (agrafia i dysgrafia). Swoje sprawdzone techniki autorzy prezentują w sposób na tyle przystępny, że każdy nauczyciel, rodzic, terapeuta czy sama osoba mająca trudności w uczeniu się może je z powodzeniem zastosować i dzięki temu przyjąć swój dar i uczyć się z radością. Książka ta prezentuje niezwykły punkt widzenia na kwestię zaburzeń uczenia się. Korzystając z własnych doświadczeń życiowych, Davis dzieli się wiedzą, którą każdy powinien posiadać. "Library Journal" Praca Davisa to wyraz zrozumienia i zachęty dla wszystkich tych, którzy czują się zagubieni w świecie pełnym niejasności i frustracji. "Eclectic Book Reviews" Ronald D. Davis dorastał, cierpiąc na zaburzenia uczenia się. Chociaż nie był w stanie poradzić sobie w systemie szkolnym, dzięki kursom technicznym odniósł sukces w wielu przedsięwzięciach. Był praktycznie analfabetą do trzydziestegoósmego roku życia, kiedy odkrył sposób pozwalający na umysłowe orientowanie własnej percepcji, dzięki któremu nauczył się czytać, pisać oraz literować. Poświęcając się pomocy ludziom z darem dysleksji, w roku 1981 założył Reading Research Council, a w 1995 Davis Dyslexia Association International. W odpowiedzi na zapotrzebowanie na zindywidualizowane programy Davis i jego organizacja przeprowadzają corocznie ponad dwieście warsztatów dla profesjonalistów w dziedzinie uczenia na całym świecie. Eldon M. Braun jest byłym agent reklamowym i dyrektorem twórczy, współautorem Daru dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 151432 [Magazyn Wypożyczalni], 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatnimi czasy zauważyć można niewątpliwe wzrost zainteresowania problematyką arteterapii. Nie brak jej entuzjastów wśród pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się diagnozą, terapią i profilaktyką zaburzeń. Liczne doświadczenia kliniczne przemawiają za potrzebą jej stosowania, jednakże wciąż jeszcze jest niewiele badań naukowych, które przybliżałyby istotę jej fenomenu. Taka sytuacja być może jest spowodowana tym, iż w arteterapii przedmiot badań jest tak skomplikowany, niejednoznaczny, wielowymiarowy, że trudno znaleźć metodę odzwierciedlającą najpełniej badane zjawiska. Problemy z wdrożeniem arteterapii mogą być także związane z tym, że znajduje się niejako "pomiędzy". Między nauką a sztuką, między dyscyplinami medycznymi a humanistycznymi, między pozytywistycznym dążeniem do udowodnienia jej skuteczności a postmodernistyczną zgodą na mnogość interpretacji zjawiska... W niniejszej pracy autorka starała się znaleźć miejsce dla arteterapii wśród innych dyscyplin naukowych. Próbuje także wprowadzić jej elementy do pracy pedagoga, nie będącego arteterapeutą, a posiadającego jedynie ( a może aż?) artystyczną duszę i głębokie przekonanie o potrzebie oddziaływania za pomocą sztuki. W książce zawarła metody i techniki arteterapeutyczne, przedstawiła scenariusze zajęć i omówiła ich strukturę. Wszystko to zostało wzbogacone szczegółowymi opisami przypadków dzieci poddanych przez autorkę oddziaływaniom terapeutycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy jest na swój sposób mądry. Ale jeśli będziemy krytykować rybę, że nie umie chodzić po drzewach, to przez resztę życia będzie przekonana, że jest głupia. Ally jest dość bystra, by oszukać wielu inteligentnych ludzi. Za każdym razem, kiedy trafia do nowej szkoły, w sprytny sposób ukrywa, że nie umie czytać. Ma już dość bycia nazywaną "ofiarą losu", ale boi się poprosić o pomoc – bo w końcu na głupotę nie ma lekarstwa, prawda? Jednak nowy nauczyciel dostrzega w kłopotliwym dzieciaku rozgarniętą, kreatywną i utalentowaną dziewczynkę. Odmieńcy zaczynają być akceptowani, a w klasie Ally dzieją się rzeczy, które uświadamiają jej, że ona sama – i wszyscy pozostali – są naprawdę kimś, a wielkie umysły nie zawsze myślą tak samo. To pełna uczuć, podnosząca na duchu książka, która przemówi do każdego, kto kiedyś uważał, że coś z nim jest nie tak, bo nie pasował do rówieśników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P/III (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawową właściwością wychowania i kształcenia jest poznanie psychiki dziecka - każdego dziecka indywidualnie. Stąd potrzeba diagnozy, czyli rozpoznania aktualnego stanu psychicznego dziecka i nakreślenie jego tendencji rozwojowych na podstawie znajomości tendencji ogólnych. Profesor Tadeusz Pilch we wstępie do tego podręcznika akademickiego podkreśla uniwersalność treści w obszarze diagnostyki psychopedagogicznej, a następnie dopasowanie warsztatu i narzędzi badawczych do współczesnych, polskich realiów kulturowych i społecznych, a więc jego połączenie ze współczesnym życiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta może służyć pomocą nie tylko fachowcom, którzy z urzędu są zobowiązani do śledzenia rozwoju stanu wiedzy w tej dziedzinie. Z pewnością powinna zainteresować też rodziców dzieci z dysleksją. Do koszyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest diagnozowaniu zaburzeń dyslektycznych u uczniów klas starszych. Wydaje się ono bardzo potrzebne. gdyż ukazujące się na ten temat prace na ogół dotyczą dzieci młodszych. a także często brak w nich poglądowego przedstawienia i interpretacji omawianych zjawisk. Niniejsza pozycja. oparta na bogatym i różnorodnym materiale faktograficznym. będącej wynikiem wieloletniej pracy i doświadczeń Autorki w rozpoznawaniu i reedukacji dysleksji. próbuje tę lukę wypełnić. Praca adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką trudności w uczeniu się. głównie jednak do pedagogów i psychologów. a zwłaszcza nauczycieli języka polskiego i języków obcych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta skupia się na praktycznych trudnościach, z którymi stykają się uczniowie na co dzień w swojej klasie. Dostarcza nauczycielom i rodzicom strategii do wspierania dzieci dyslektycznych i umożliwia uczniom lepszy dostęp do programu nauczania. Autorzy uwzględniają punkt widzenia ucznia - jeden z działów poświęcony jest ośmielaniu dzieci, by były pozytywnie nastawione, rozwijały strategie dawania sobie rady i stały się samodzielnymi uczniami. Określa się rodzaj niezbędnego wsparcia dla dziecka i kładzie nacisk na zachęcanie do samodzielności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc dla nauczycieli w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: ADHD, dysleksją, dyspraksją, autyzmem, niepełnosprawnością słuchową i wzrokową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową przeznaczony jest dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Z książki mogą korzystać zarówno terapeuci na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jak i rodzice podczas pracy z dzieckiem w domu. Zebrane ćwiczenia to m.in.: wskazywanie sylaby, którą różnią się wyrazy wyszukiwanie ukrytych słów łączenie cząstek słów i wypowiadanie wyrazu wpisywanie brakującej litery i łączenie wyrazu z obrazkiem układanie zdań z usłyszanych wyrazów wypowiadanie słowa złożonego z usłyszanych zbitek głosek. Każde zadanie zostało ułożone tak, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. W środku książki zamieszczono wkładkę z Materiałami dla dziecka do ćwiczeń wymagających wykorzystania obrazków lub tabelek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8 II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 376 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudności w czytaniu i pisaniu : modele ćwiczeń / Barbara Zakrzewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1996. - 248 stron : rysunki ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Na stronie redakcyjnej błędny ISBN.
Autorka, korzystając z własnego terapeutycznego i edukacyjnego doświadczenia, zanalizowała i usystematyzowała dotychczasową wiedzę z zakresu pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Proponuje konkretne metody reedukacji, szczegółowo omawia metody usuwania nieprawidłowości, podaje rodzaje i przykłady ćwiczeń oraz modele konspektów zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 122926 [Magazyn Wypożyczalni] (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej