Sorting
Source
Katalog zbiorów
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(9)
Branch
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(9)
Author
Biedrowska-Ochmańska Krystyna
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Hurnik Hieronim (1919-2016)
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Krajewski Marek (1969- )
(1)
Kwiatkowska Agnieszka (filolog)
(1)
Ochmański Jerzy (1933-1996)
(1)
Siek-Piskozub Teresa (1949- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Subject
Alkoholizm
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Astronomia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Gimnazja
(1)
Glottodydaktyka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Historia literatury
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Języki
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kultura masowa
(1)
Nauczanie
(1)
Obrzędy przejścia
(1)
Przemoc
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Reality show
(1)
Reklama
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stres szkolny
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Telewizja
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Władysław Jagiełło (król Polski ; ca 1351-1434)
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 results Filter
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 252)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe - społeczne, środowiskowe, kulturowe - zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy `świat` ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony `obraz` stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 52 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 264)
Monografia jest wynikiem namysłu nad warunkami ułatwiającymi adaptację szkolną dzieci nie(do)słyszących. W poszczególnych tekstach pojawiają się odpowiedzi na pytania: Jak przygotować dziecko z wadą słuchu poprzez edukację przedszkolną do przekroczenia progu szkoły? W jaki sposób oceniać gotowość szkolną dziecka nie(do)słyszącego? Jak wspierać dziecko z wadą słuchu, uczęszczające do szkoły, by czuło się w niej szczęśliwe i odnosiło sukcesy? Książka powstała z myślą o rodzicach, specjalistach oraz studentach, którym bliska jest problematyka wspomagania rozwoju dzieci nie(do)słyszących. W działania na rzecz wyżej wymienionych osób zaangażowane są same Autorki, które łączą swoją pracę naukową z działalnością diagnostyczną i terapeutyczną w odniesieniu do dzieci z wadą słuchu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 376 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 272)
W monografii przedstawiono analizę sytuacji uczniów znajdujących się na progu edukacyjnym w pryzmacie antropologicznej kategorii rytuału przejścia. Trzy etapy longituidalnych badań odpowiadały trzem fazom rytuału (faza wyłączenia - koniec trzeciej klasy gimnazjum, faza liminalna - początek pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, faza włączenia - koniec nauki w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej). Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, jaki jest profil przejścia adolescentów z gimnazjum do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na wybrane subiektywne aspekty tożsamości osobowej, orientacje temporalne i edukacyjne plany na przyszłość, obraz siebie w roli ucznia, stosunek do szkoły, poziom identyfikacji ze szkołą, wyobrażenia i oczekiwania względem siebie w roli ucznia i względem szkoły oraz stosunek do zmiany. Wyniki badań ukazujące współczesne oblicze szkolnych obrzędów przejścia oraz przemian tożsamości uczniów w tym okresie prowadzą do wniosku o znaczącej roli środowiska szkolnego w kreowaniu doświadczeń sprzyjających rozwojowi adolescentów, których status się zmienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik zawiera fundamentalną wiedzę z zakresu historii literatury dawnej (od starożytności do oświecenia). Mimo niewielkich rozmiarów gromadzi w pigułce najistotniejsze informacje o poszczególnych epokach, prezentuje fragmenty tekstów literackich i ich interpretacje, zawiera pakiety ćwiczeń wraz z komentarzami oraz stawia sproblematyzowane pytania, nakłaniające do samodzielnego myślenia. Umożliwia uzupełnienie ewentualnych braków wiedzy oraz opanowanie minimum niezbędnego do zaliczenia przedmiotów uniwersyteckich powiązanych z historią literatury staropolskiej i oświeceniowej. Przystępny, popularnonaukowy tok wywodu ułatwia lekturę i pozwala stopniowo wdrożyć czytelników do samodzielnej pracy badawczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 821.162.1(091) (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 943.8.01/.073 (1 egz.)
Book
In basket
Spis treści: Część I - Oblicza współczesnych uzależnień i ich przyczyny 1. Kierunki rozwoju współczesnej psychologii uzależnień (na przykładzie alkoholizmu) 2. Uzależnienia a temperament 3. Uzależnienie od seksu 4. Charakterystyka rodzin alkoholików II typu według Cloningera 5. Zagubieni w sieci-czyli o nadmiernym używaniu zasobów i możliwości internetu 6. Płeć a uzależnienie od alkoholu 7. Uwiedzeni przez jedzenie 8. Intymność w związkach dorosłych dzieci alkoholików Część II - Problemy leczenia uzależnień 1. Substytucyjna kuracja metadonowa 2. Zasoby osobiste a występowanie nawrotów u mężczyzn uzależnionych od alkoholu 3. Grupy samopomocy anonimowych narkomanów Część III - Profilaktyka uzależnień 1. Czynniki ryzyka i ochrony w przebiegu rozwoju dzieci alkoholików 2. Partnerstwo na rzecz rozwiązywania problemów społecznych 3. O diagnozie w konstruowaniu programów profilaktycznych. 4. Agresja dzieci i młodzieży - rozwojowe i środowiskowe czynniki ryzyka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 613 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again