152576
Książka
W koszyku
Autor
Czapiga Alina (1954- ). Redakcja Straś-Romanowska Maria (1946- ). Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju. Chmielewska-Łuczak Dorota. Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Kruk-Lasocka Joanna. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju?. Czapiga Alina (1954- ). Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. Sadowska Ludwika (1940- ). Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania. Stec Joanna. Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Cytowska Beata (1964- ). Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju. Przesmycka-Kamińska Joanna. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Olszewska Agnieszka (lopgopeda). Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Modelska Małgorzata. Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego. Andrzejewska Maria (psycholog). Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym. Cybulko Paweł. Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami. Żurek Alina. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Dębska Urszula. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Kubiś Faustyna. Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku. Okręglicka-Forysiak Ewa. Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego?. Horyń Jolanta. Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju. Frodyma Halina. Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Małkiewicz Elżbieta (psychologia). Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego. Sobiecka-Wójtowicz Irena. Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia. Winiecka Ewelina. Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej. Gusztyn Beata. Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie. Widera-Wysoczańska Agnieszka. Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie. Senejko Alicja (1954- ). Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży. Chybicka Aleksandra. Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową. Gwadera Marzena. Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową. Zatorowska Alicja. Modele wychowania a koncepcje natury dziecka. Węgłowska-Rzepa Krystyna. Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych.
Świat psychiki dziecka stanowi zagadkę, której rozwiązanie, z perspektywy jego przeżyć, doznań i odczuć, jest zadaniem niełatwym, zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Tym bardziej jest to zadanie trudne, gdy centrum naukowej uwagi skupione jest na dziecku z problemami, które wykazuje w rozwoju degresję lub regresję. W artykułach wprowadzających niniejszej książki w sposób interesujący zarysowano etiologię rozwoju indywidualnego człowieka, koncentrując się na warunkach tego rozwoju i możliwościach jego deformacji w różnych formach. W części pierwszej przedstawiono globalne i parcjalne dysfunkcje intelektualne w odniesieniu do dziecka niepełnosprawnego umysłowo. Część druga przedstawia w sposób wielopłaszczyznowy zagadnienia przemocy w rodzinie i wykorzystania seksualnego dzieci. Z uwagi na wartość, jaką wnosi to opracowanie w rozszerzaniu wiedzy psychologicznej z zakresu problematyki rozwoju dziecka, szczególnie niepełnosprawnego, wszystkim gorąco polecam jego lekturę.
Status dostępności:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 P (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia przy rozdziałach.
Uwaga dotycząca zawartości
Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju / Maria Straś-Romanowska ; Znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży / Dorota Chmielewska-Łuczak ; Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? / Joanna Kruk-Lasocka ; Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie / Alina Czapiga ; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania / Ludwika Sadowska ; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo / Joanna Stec ; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju / Beata Cytowska ; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia korowego / Joanna Przesmycka-Kamińska, Agnieszka Olszewska, Małgorzata Modelska ; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym / Maria Andrzejewska ; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami / Paweł Cybulko ; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku / Alina Żurek, Urszula Dębska, Faustyna Kubiś ; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogicznego? / Ewa Okręglicka-Forysiak ; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju / Jolanta Horyń ; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim / Halina Frodyma ; Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie pracy pedagoga szkolnego / Elżbieta Małkiewicz ; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia / Irena Sobiecka-Wójtowicz ; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakterologiczno-rozwojowej / Ewelina Winiecka ; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie / Beata Gusztyn ; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie / Agnieszka Widera-Wysoczańska ; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży / Alicja Senejko ; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową / Aleksandra Chybicka ; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową / Marzena Gwadera ; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka / Alicja Zatorowska ; Nieprawidłowa komunikacja jako jedyna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych / Krystyna Węgłowska-Rzepa.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej