Sorting
Source
Katalog zbiorów
(22)
Form of Work
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(19)
only on-site
(9)
Branch
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(19)
Centrala Czytelnia
(9)
Author
Stasiak Makary Krzysztof (1951- )
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933-)
(1)
Czerniawska Olga (1930-2020)
(1)
Dawidczyk Andrzej
(1)
Falkowska Elżbieta
(1)
Giziński Andrzej (1932- )
(1)
Gryz Jarosław
(1)
Grążawski Kazimierz
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Korzec Zdzisław
(1)
Koziej Stanisław
(1)
Kubielski Wiesław
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pawlikowski Tadeusz (1947- )
(1)
Popławski Wojciech (1946- )
(1)
Pyrzyk Ireneusz (1960- )
(1)
Stefański Marek (ekonomia)
(1)
Stępień Henryk
(1)
Trempała Edmund (1927-2011)
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928-)
(1)
Wojtas-Ciborska Elżbieta
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Żeglicz Anna
(1)
Żwirbla Adam
(1)
Year
2000 - 2009
(22)
Country
Poland
(22)
Language
Polish
(22)
Subject
Kształcenie
(2)
Pedagogika
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Praca
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie
(2)
Arteterapia
(1)
Aspiracje a osobowość
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Budżet państwowy
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Ekologia
(1)
Elektronika
(1)
Etyka biznesu
(1)
Europa
(1)
Gerontologia
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Hydrobiologia
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jeziora
(1)
Kariera
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kultura
(1)
Leasing
(1)
Media
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narkomania
(1)
Nauka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Orientacja zawodowa
(1)
Osad denny
(1)
Osobowość
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Plankton
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Pomoc zagraniczna
(1)
Prakseologia
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Półprzewodniki
(1)
Reklama
(1)
Reklama radiowa
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Reklama zewnętrzna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ruch
(1)
Rysunek
(1)
Samorealizacja
(1)
Scjentyzm (filozof.)
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Stabilizator napięcia
(1)
Sygnały
(1)
Sygnały elektryczne
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Terapeutyka
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Venture capital
(1)
Weksle komercyjne
(1)
Woda
(1)
Wody śródlądowe
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzmacniacze elektroniczne
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zawody
(1)
Zawód
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Subject: place
Lipno (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
22 results Filter
Book
In basket
Zakres tematyczny opracowania wykracza poza dotychczasowe widzenie omawianej problematyki. W sposób pogłębiony analizuje podstawowe obszary zawodoznawstwa. Z drugiej strony problematyka zawodoznawstwa uzyskuje nowe spojrzenie na jej zakres treściowy. Autorzy pracy proponują nowy teoretyczny model zawodoznawstwa oparty na zawodzie, pracy zawodowej człowieka, materiałach zawodowej pracy człowieka, wytworach zawodowej pracy człowieka. Należy z pewnością potwierdzić, że zarysowany w pracy model zawodoznawstwa (wg K. Czarneckiego) precyzuje zakres tej dziedziny wiedzy, uwzględniając dorobek teoretyczny i doświadczenia praktyczne (w tym społeczno-gospodarcze). Zawodoznawstwo jest nowa dziedziną nauki. Recenzowane opracowanie w sposób szczególnie trafny, odpowiadający na szerokie zapotrzebowanie tego zakresu wiedzy, precyzuje przedmiot zawodoznawstwa jako dziedziny naukowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Dynamiczny rozwój zastosowań informatyki nie byłby możliwy bez równie intensywnego rozwoju elektroniki. Dotyczy to nie tylko coraz szybszych, wymiarowo mniejszych i pewniejszych w działaniu elementów komputerowych i sieci teleinformatycznych, ale również nowych osiągnięć w dziedzinie optoinformatyki. "Podstawy współczesnej elektroniki" to podręcznik, który w sposób bardzo przystępny i zrozumiały przedstawia historię, rozwój i najnowsze osiągnięcia technologii elektronicznych. Jest przeznaczony nie tylko dla studentów wydziałów informatycznych, ale i dla czytelników, których choć trochę interesuje elektronika.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 621.3 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 621.3 P (1 egz.)
Book
In basket
Praca magisterska w pedagogice / Wiesław Kubielski. - Wyd. zm. i rozsz. - Leszno : Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2008. - 222 s. : il. ; 24 cm.
(Podręczniki i Skrypty Wyższej Szkoły Humanistycznej w Lesznie)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 07 P (1 egz.)
Book
In basket
Myślą przewodnią książki jest przybliżenie zagadnienia zarządzania strategicznego bezpieczeństwem, zwłaszcza w odniesieniu do warunków polskich. Rozważania, wnioski i postulaty w niej zawarte oparte są na dość szerokich badaniach, głównie na analizie krytycznej i porównawczej wielu różnych podejść teoretycznych i praktycznych rozwiązań w wymiarze międzynarodowym i krajowym. Strategiczne zarządzanie bezpieczeństwem przedstawione zostało z trzech punktów widzenia: teorii, praktyki i dydaktyki. Analizuje się je jako obiekt zainteresowań badawczych, praktykę organów kierowania oraz przedmiot nauczania kadr kierowniczych w uczelniach wyższych. Każdemu z tych podejść poświęcono odrębny rozdział podsumowany konkluzjami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 327 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 57 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Orientacja i poradnictwo zawodowe należą obecnie do najtrudniejszych i najbardziej zaniedbanych przez teorię i praktykę edukacyjną problemów, które powstały w wyniku zachodzących zmian społeczno-ekonomicznych. Niniejsza publikacja przedstawia je w sposób kompleksowy. Akcentuje konieczność kształtowania w szkołach wszystkich szczebli uczenia się, zainteresowań, aspiracji oraz wielostronnego i profesjonalnego doradztwa w celu podejmowania przez młodzież trafnych wyborów edukacyjnych i zawodowych. Książka powstała w wyniku badań własnych Autora, których przedmiotem był proces kształtowania i realizacji planu edukacyjno-zawodowego młodzieży w okresie dorastania podejmującej zasadnicze decyzje życiowe. W części metodologicznej przedstawione zostały założenia i koncepcja badań, tj. cele, problemy, definicje, techniki i narzędzia, dobór populacji i organizacja badań. Kolejne rozdziały pracy poświęcone są przedstawieniu znaczenia informacji zawodowej, wykorzystaniu technologii informacyjnej w projektowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej, prezentacji planów edukacyjnych i zawodowych w szkołach podstawowych, karierze edukacyjnej i zawodowej młodzieży szkół ponadpodstawowych oraz ich zamierzeniom życiowym, ich nastawieniom i stosunku do zmian w planach. Następnie przedstawione zostały problemy związane z wyborami i decyzjami zawodowymi młodzieży oraz znaczenie poradnictwa zawodowego w okresie podejmowania decyzji. W kolejnej części Autor podkreśla rolę zasobów informacji oraz sposobów ich udostępniania w celu wspomagania rozwoju zawodowego młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 502/504 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 657/658 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Publikacja zawiera materiały przedstawione podczas seminarium naukowego zorganizowanego w grudniu 2002 r. przez Wydział Ekonomii WSHE we współpracy z Centrum Doradztwa Strategicznego w Krakowie. Uczestnikami seminarium byli m.in. przedstawiciele samorządów powiatów, gmin, Kujawskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, studenci WSHE. Efektywne wykorzystanie posiadanych środków oraz umiejętność ich pozyskiwania, stawia przed władzami powiatu nowe, szczególne wyzwania, zwłaszcza w niedalekiej perspektywie członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Dlatego tak ważne staje się działanie zgodne z poprawnie przygotowaną koncepcją, organizacją i strategią. Opracowanie strategii wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia. Dokument taki powinien mieć charakter interdyscyplinarny i winien podlegać stałemu doskonaleniu. Ideą przewodnią prezentowanych materiałów jest przybliżenie metodyki opracowania podstawowych założeń strategii rozwoju jednostki terytorialnej, jaką jest powiat. Poprawna diagnoza stanu jednostki terytorialnej (gminy, powiatu, regionu), zdefiniowanie i określenie domeny strategicznej jednostki, opracowanie studium wykonalności projektu strategicznego - to elementy warunkujące jej rozwój. Te najważniejsze aspekty prezentują referaty, które tworzą niniejszą publikację. Przedstawiciele Centrum Doradztwa Strategicznego - D. Bieńkowska i C. Ulasiński, to autorzy artykułu äRola i znaczenie diagnozy stanu w strategii rozwoju lokalnego - teoria i praktykaö; D. Bieńkowska i D. Gawlik przedstawili äStudium wykonalności dla inwestycjiö. M. Stefański z Wydziału Ekonomii WSHE jest autorem materiału äPerspektywy rozwoju powiatu lipnowskiego - szanse i zagrożeniaö, którego uzupełnieniem są dwa załączniki zawierające wybrane elementy budżetu powiatu lipnowskiego na 2003 r. oraz niektóre elementy Strategii Rozwoju Powiatu Lipnowskiego 2001É2010.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 332/334 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Autor przybliża zagadnienia związane z budżetem państwa, m.in. funkcje, zasady, formy organizacji gospodarki budżetowej, dochody, wydatki budżetowe państwa. Następnie przedstawia politykę budżetową jako narzędzie interwencjonizmu państwowego oraz politykę budżetową okresu transformacji na przykładzie doświadczeń Polski.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 336 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 P (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 P (1 egz.)
Book
In basket
Autorka od wielu lat stara się wprowadzić do andragogiki i gerontologii badania biograficzne i myśl biograficzną, jako metody pracy z ludźmi dorosłymi i starszymi. Od lat o tym pisze i mówi przy różnych okazjach, prowadzi seminaria w oparciu o tę metodę. Lansuje tematy, które wydają się kluczowe dla andragogiki: dorosłość, role społeczne rodziców, starość, a ostatnio podróż jako projekt edukacyjny, pamięć serca, pamięć szkoły, rola przeszłości w życiu, środowisko niewidzialne oraz zegar społeczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 155864 [Magazyn Wypożyczalni], 37, 153373 [Magazyn Wypożyczalni] (3 egz.)
No cover
Book
In basket
Dlaczego rysunek? Dlaczego terapeutyczne działanie rysunku? Dla renesansowego artysty, rysunek był narzędziem poznawczym, prowadził do dzieła, które było zwieńczeniem procesu odkrywania. U dzisiejszego twórcy wiedzę zastępują pytania i refleksje. Rysunek stał się znakomitym narzędziem "myślenia". Rysunek jest podstawowym (pierwszym) rodzajem twórczości - twórczej aktywności, myślenia. Od zarania był pierwszym etapem tworzenia, służył jako najprostsza forma zapisu myśli, wstępnych notacji, pytań, refleksji. Rysunek jest najprostszym, a zarazem najbardziej skutecznym językiem notacji powstających w umyśle zamysłów. Rysunek był i jest najbardziej demokratyczną dyscypliną sztuki, dostępną każdemu. Nie wymaga przekraczania określonego progu technologicznego. Jest "namiastką dzieła". Wiesław Karolak określa rysunek jako "myślenie na papierze". Ta forma myślenia jest bardzo wartościowa. Myśląc na papierze myślimy wielokrotnie (co najmniej pięciokrotnie): - po pierwsze myślimy - po drugie myślom nadajemy formę, kształt - po trzecie rysując formę używamy ręki (można powiedzieć, że "myślimy mięśniami") - po czwarte oglądamy narysowaną formę (myślenie wzrokiem) - po piąte oglądanie przeradza się w widzenie (myślenie refleksyjne, pytajne...) Książka "RYSUNEK w arteterapii" zawiera rozważania teoretyczne na temat rysunku oraz opisy realizacji ćwiczeń. Wszystkie ćwiczenia realizowane były na przestrzeni liku lat, w różnych miejscach, w kraju i za granicą. Każde ćwiczenie sprawdzone zostało w działaniu wiele razy. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W publikacji tej w każdym ćwiczeniu podany jest cel, polecenia, przebieg realizacji, forma prezentacji, potrzebne materiały. Ćwiczenia uzupełnione są fotografiami, co pozwala na dokładne ich zrozumienie i odczucie atmosfery działania oraz przybliżenie powstałych rezultatów. Książka jest podręcznikiem dla nauczycieli, metodyków, terapeutów ale również studentów. Autor chciałby, aby korzystali z niej jak z przewodnika wszyscy, którym temat poruszony w książce jest bliski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 615 (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest wykładem autorskiej, wielodyscyplinarnej koncepcji pedagogiki i wspomagania rozwoju ku podmiotowości. Autor przedstawia całościowy program nowego, twórczego rozumienia pedagogiki i edukacji na poziomie wyższym, jak i propozycję działań strategicznych i metodycznych. M. K. Stasiak proponuje w opracowaniu nową pedagogikę, która dopełnia paradygmat scjentystyczny o koncepcję umyślnej twóczości. Dostępne również w wersji angielskojęzycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Ideą przewodnią, wokół której zorganizowana jest treść książki, jest problem rozwoju człowieka. Według każdej z procedur ów rozwój jest inaczej rozumiany i inaczej organizowany. Rozumienie i stymulowanie rozwoju człowieka jest jedną z podstawowych konsekwencji każdej z procedur. Prezentacja ich pozwala też lepiej zrozumieć same procedury. Odmienność rozumienia rozwoju pokazana jest przez wskazanie odmienności teoretycznych oraz przez pokazanie różnic w sposobach ich praktycznej realizacji, na przykładzie różnego sposobu uprawiania ćwiczeń fizycznych. W książce zawarta jest pewna nowa propozycja myślenia o rozwoju człowieka. Autor zauważa, że dotychczasowe myślenie rozwoju oparte jest na idei scjentyzmu. W ramach tej koncepcji człowiek przyswaja sobie nowe wiadomości o otaczającym nas świecie, a w aspekcie fizycznym - ćwiczy ciało w celu uzyskania lepszych wyników w wybranych dyscyplinach sportowych. Rozwój taki jest ekstensywny i ma charakter pośredni, gdyż człowiek poszerza posiadane wiadomości, a nie rozwija dyspozycji służących ich przyswajaniu, wypełnia posiadany już potencjał, a nie wzbogaca go.Dotychczasowe rozumienie rozwoju autor przeciwstawia innemu, opartemu na idei twórczości.(fragment streszczenia)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again