Szkolnictwo dla dorosłych
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Centrala Czytelnia
(2)
Autor
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Maciejewski Jan (1954- )
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kobieta
(4365)
Miłość
(3379)
Rodzina
(2543)
Tajemnica
(2480)
Przyjaźń
(2374)
Szkolnictwo dla dorosłych
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2216)
Zabójstwo
(1855)
Muzyka rozrywkowa
(1724)
Powieść amerykańska
(1502)
Powieść angielska
(1482)
Relacje międzyludzkie
(1454)
Powieść polska
(1289)
Magia
(1157)
Nastolatki
(1155)
Muzyka rockowa
(1084)
Dzieci
(1076)
Rodzeństwo
(1004)
II wojna światowa (1939-1945)
(993)
Uczucia
(961)
Małżeństwo
(941)
Policjanci
(916)
Relacja romantyczna
(906)
Dziewczęta
(853)
Polska
(845)
Życie codzienne
(823)
Trudne sytuacje życiowe
(791)
Osoby zaginione
(770)
Sekrety rodzinne
(767)
Zwierzęta
(744)
Przestępczość zorganizowana
(724)
Boże Narodzenie
(698)
Żydzi
(694)
Składanka rozrywkowa
(671)
Poezja polska
(654)
Uprowadzenie
(608)
Muzyka rozrywkowa polska
(599)
Podróże
(591)
Arystokracja
(590)
Dziennikarze
(586)
Ludzie a zwierzęta
(575)
Matki i córki
(567)
Władcy
(563)
Zemsta
(557)
Spisek
(543)
Uczniowie
(529)
Humor
(524)
Zakochanie
(521)
Wybory życiowe
(500)
Chłopcy
(495)
Prywatni detektywi
(488)
Powieść francuska
(487)
Psy
(475)
Pamiętniki polskie
(469)
Ludzie bogaci
(466)
Mężczyzna
(466)
Seryjni zabójcy
(464)
Muzyka jazzowa
(458)
Poszukiwania zaginionych
(441)
Walka dobra ze złem
(439)
Śmierć
(437)
Władza
(433)
Polityka
(421)
Pisarze
(417)
Wojna
(411)
Koty
(408)
Literatura polska
(381)
Dojrzewanie
(379)
Szczęście
(377)
Sztuka
(377)
Samotność
(370)
Zdrada
(364)
Samorealizacja
(363)
Wakacje
(363)
Literatura dziecięca polska
(362)
Ojcowie i córki
(362)
Uwodzenie
(359)
Kultura
(356)
Polacy za granicą
(352)
Lekarze
(349)
Studenci
(345)
Czarownice i czarownicy
(339)
Przedsiębiorstwo
(339)
Politycy
(338)
Marzenia
(334)
Dziadkowie i wnuki
(331)
Muzyka rockowa polska
(331)
Kłamstwo
(329)
Zjawiska paranormalne
(322)
Holokaust
(321)
Muzyka filmowa
(318)
Język polski
(317)
Pisarze polscy
(317)
Koncert
(311)
Ojcowie i synowie
(307)
Szlachta
(305)
Wsie
(304)
Psychologia
(303)
Odżywianie
(302)
Wychowanie w rodzinie
(296)
Opowiadanie dziecięce polskie
(292)
Gatunek
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy ; t. 199)
Czytelnik znajdzie w publikacji informacje dotyczące kilku grup zagadnień. Pierwsze to wybrane elementy z bogatej już dzisiaj teorii kształcenia oraz wychowania dorosłych. Sprawom tym poświęcony został rozdział I podręcznika. Otwierają go informacje na temat ewolucji nazewnictwa oświaty dorosłych oraz opis etapów rozwoju teorii tej edukacji, jej odrębności naukowej i charakterystyka jej stanu naukowego. Zagadnienia następne opisane w podręczniku (rozdziały II-IV) to tradycje polskiej oświaty dorosłych. Z tego zakresu ukazane zostały sylwetki niektórych prekursorów tej oświaty oraz rozwój szkolnictwa instytucji kształcenia dorosłych pod koniec XIX i XX wieku, zwracając szczególną uwagę na organizatorów, formy i osiągnięcia tej edukacji w poszczególnych okresach historycznych w naszym kraju. Najwięcej miejsca (rozdziały V-IX) w podręczniku poświęcono głównym współczesnym instytucjom kształcenia dorosłych. Zagadnienia następne charakteryzowane w książce (rozdziały X-XI) to współczesne trendy i funkcje społeczne oświaty dorosłych w zmieniającym się społeczeństwie polskim i wyraźnie postepujące w niej procesy międzynarodowej integracji i globalizacji. Kwestie ostatnie, scharakteryzowane w końcowych rozdziałach (XII i XIII) podręcznika to stan oświaty dorosłych we współczesnej Polsce i rozwój refleksji naukowej nad kształceniem dorosłych. Na wielu stronach tekst podręcznika zaopatrzony został w przypisy, które potraktować należy jako informacje o pozycjach uzupełniających omawianych w książce zagadnień. Temu celowi służy również załączona do pracy bibliografia. Zamieszczono w niej wykaz prac, głównie polskich, na ogół dostępnych w większych polskich bibliotekach. Uważna lektura wybranych z niej prac może skutecznie rozszerzyć i pogłębić znajomość poruszonych w książce problemów kształcenia i wychowania dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; 2988)
Do rąk państwa oddajemy kolejną, trzecią już książkę, poruszającą problematykę związaną z andragogiką, andragogami, rozumianymi tu jako nauczyciele ludzi dorosłych. Mamy skromną nadzieję, że podobnie jak w poprzednich dwóch pozycjach: Nauczyciel andragog u progu XXI wieku oraz Nauczyciel andragog na początku XXI wieku znajdą państwo wiele przydatnych artykułów do pracy zawodowej oraz naukowej. Pozycja ta, naszym skromnym zdaniem, uzupełni pewną lukę w publikacjach podręcznikowych z obszaru andragogiki. W ostatnich latach jednym z istotnych elementów towarzyszących w życiu człowieka jest nieustanny rozwój systemów teleinformatycznych. Wiedza oraz informacja stanowią niesamowite bogactwo. W dobie globalizacja nadchodzącej kolejnej fali, jak ujmuje to A.Tofler - następuje czas społeczeństwa informacyjnego, społeczeństwa wiedzy1.1 w tej to erze ważną rolę odegra edukacja. Dowodem tego są prowadzone w Unii Europejskiej prace, obejmujące z jednej strony rozwijanie nauki, otwieranie uczelni dla szerszych rzesz studentów, a z drugiej strony następuje unifikacja systemów edukacyjnych dająca możliwość takiej samej edukacji w każdym z państw Unii Europejskiej. Obecnie edukację należy postrzegać całościowo, obejmuje ona bowiem proces całożyciowego uczenia się człowieka. Na każdym etapie życia - od narodzin aż po starość człowiek nabywa wiedzę oraz doświadczenie. Edukacja nie kończy się na szkole średniej czy uczelni wyższej, trwa ona ustawicznie. Dlatego też niezmiernie ważny jest okres dorosłości w życiu człowieka. Osobami pomocnymi w tejże edukacji są andragodzy, specjaliści z edukacji dorosłych. Nauczyciel andragog w społeczeństwie wiedzy obejmuje trzy rozdziały. W pierwszym Andragodzy o andragogice zawarte są refleksje o szerokim pojmowaniu andragogiki oraz edukacji dorosłych. Autorzy, związani ze światem nauki, przedstawiają niektóre determinanty edukacji dorosłych (J. Tomiło), wskazują, że wiedza stanowi wartość w doskonaleniu zawodowym (M. Wiktorowicz), a samokształcenie odgrywa ważną rolę w edukacji permanentnej (I. Szymczak). Nie zapomniano także o roli uniwersytetów, które są także miejscami krytycznego myślenia (O. Lind). W obszar edukacji wchodzi również edukacja ludzi starszych, a to także podlega rozważaniu w jednym z artykułów (W. Wnuk). Rozdział drugi Nauczyciele andragodzy obejmuje pedeutologiczne rozważania o miejscu i roli nauczyciela ludzi dorosłych i dorosłego nauczyciela. Refleksje rozpoczyna wart polecenia artykuł O. Czerniawskiej o funkcji nauczyciela andra-goga. Świat wartości nauczyciela przedstawia W. Wołyniec, opierając się na filozofii Jana Pawła II. Natomiast A. Cudowska dokonuje rozważań o nauczycielach w społeczeństwie wiedzy i jego twórczych cechach. Autorzy artykułów poruszają wiele obszarów związanych z funkcjonowaniem nauczycieli andragogów, między innymi opisują: działania mające na celu popularyzację wiedzy naukowej, profesjonalizację nauczyciela, trudności w pracy nauczyciela czy oczekiwania w stosunku do nauczycieli. Edukacja obejmuje bardzo szerokie obszary, także te związane z kulturowoś-cią i międzykulturowością. Rozdział trzeci Kulturowe podejście w andragogice porusza tę właśnie problematykę. D. Jankowski dokonuje analizy edukacji kulturalnej człowieka dorosłego. A. Klim-Klimaszewska oraz J. Prokop opisują znaczenie edukacji wielokulturowej w kształceniu nauczycieli. Ważne miejsce zajmuje także pedagogika pamięci (D. Barwińska). Aby człowiek mógł się realizować, potrzebuje bezpieczeństwa personalnego (K. Kołodziejczyk). Dziękujemy wszystkim, którzy włożyli swój wkład w stworzenie tej pozycji naukowej, recenzentowi z kolei za krytyczne, a w efekcie twórcze uwagi. Inspiratorom kontynuowania tegoż kierunku wydawniczego, zacnym członkom Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, a przede wszystkim profesorom: J. Pół-turzyckiemu, T. Aleksandrowi, J. Kargulowi, E.A.Wesołowskiej, O. Czerniawskiej oraz J. Semkowowi za przychylność i wsparcie. Wojciech Horyń Jan Maciejewski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej