Muchacka Bożena (1953- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(3)
Centrala Czytelnia
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Muchacka Bożena (1953- )
(-)
Disney Walt (1901-1966)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Drewnowski Jacek (1974- )
(260)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(203)
Fabianowska Małgorzata
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Roberts Nora (1950- )
(193)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(189)
Zimnicka Iwona (1963- )
(187)
Zarawska Patrycja (1970- )
(172)
Marciniakówna Anna
(171)
Steel Danielle (1947- )
(171)
Siemianowski Roch (1950- )
(166)
Jachowicz Stanisław
(159)
King Stephen (1947- )
(154)
Cieślik Donata
(150)
Domańska Joanna (1970- )
(147)
Shakespeare William (1564-1616)
(142)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(140)
Lech Justyna
(138)
Mazan Maciejka
(135)
Christie Agatha (1890-1976)
(133)
Mortka Marcin (1976- )
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mróz Remigiusz (1987- )
(130)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(126)
Zarawska Patrycja
(124)
Czechowicz Józef
(119)
Beaumont Émilie (1948- )
(118)
Pawlikowska Beata (1965- )
(117)
Możdżyńska Aldona
(116)
Stanecka Zofia (1972- )
(115)
Goscinny René (1926-1977)
(114)
Spirydowicz Ewa
(113)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(112)
Webb Holly
(111)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(109)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(109)
Dragun Jacek
(108)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(108)
Ludwikowska Jolanta
(107)
Siewior-Kuś Alina
(106)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Prus Bolesław (1847-1912)
(105)
Skowrońska Emilia
(104)
Bieroń Tomasz (1963- )
(103)
Rzehak Wojciech (1967- )
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(101)
Kosior Filip (1992- )
(101)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Zadura Janusz (1968- )
(101)
Gralak Anna
(99)
Kraśko Jan (1954- )
(99)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(97)
Masterton Graham (1946- )
(97)
Fabisińska Liliana (1971- )
(96)
Głowińska Anita
(96)
Kroszczyński Stanisław
(96)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(96)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Schimscheiner Lena (1991- )
(95)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Łoziński Jerzy (1947- )
(91)
Ross Tony (1938- )
(90)
Szmidt Robert J. (1962- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Gawryluk Barbara (1957- )
(89)
Jaszczurowska Maria
(89)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(88)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(88)
Więckowski Maciej (1982- )
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Nesme Alexis
(87)
Olejnik Donata
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Wilusz Tomasz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Ławnicki Lucjan
(86)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Dzieci
(3)
Wychowanie
(3)
Dobro
(2)
Zło
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Ojcostwo
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rodzina
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Stereotyp
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorki w niniejszej publikacji nakreśliły pedagogiczne portrety nauczycieli. Każde z wybranych określeń w podtytułach, warunkuje koncepcję funkcjonowania, rozumienia i kształcenia nauczyciela a także oczekiwań wobec niego i wyzwań, którym musi stawić czoła. Książka odpowiada na pytanie: jaki jest obraz nauczyciela wczesnej edukacji? Chodzi o wizerunek nauczyciela zarówno ten, kształtowany i tworzony przez nich, jak i widziany przez pryzmat aktów prawnych w historii i we współczesności. Dobór kategorii teoretycznej i empirycznej eksploracji wiąże się z doświadczeniami i zainteresowaniami autorek. Jest to wybór subiektywny, kierunkowany świadomością, że nakreślone portrety nauczycieli są pochodną własnej interpretacji rzeczywistości szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Niniejszy tom, otwierający cykl, został podzielony na dwie części. Pierwsza to przyczynki do refleksji nad dobrem najwyższym, czyli summum bonum, które jest celem samym w sobie, zawierającym wszystkie inne rodzaje dobra. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Cycerona jako odniesienie do idei boskości w starożytnej filozofii greckiej, później było stosowane w filozofii średniowiecznej i w kantyzmie do opisania wartości autotelicznej, wartości samej w sobie, naczelnej, najważniejszej, zajmującej najwyższe miejsce w hierarchii wartości. Nie sposób oceniać summum bonum pragmatycznie ze względu na skutki, jakie powoduje w działaniu, ponieważ jest wartością już tylko z tego powodu, że istnieje. Część drugą zatytułowano bonum honestum, czyli dobro godziwe. Odpowiadają mu wartości absolutne, będące kwantyfikatorami ostatecznej racji kultury. To dzięki nim człowiek doznaje (przeczuwa obecność) absolutu, uniwersum, sacrum. W niniejszym tomie i w kolejnych publikacjach projektowanego cyklu Czytelnik znajdzie konieczną refleksję nad antytezą dobra i zła, obecną przecież realnie i dotkliwie w ludzkiej egzystencji w ogóle, w każdym jej bycie indywidualnym i zbiorowym, a w wychowaniu dziecka w szczególności. Ta obecność zła obejmuje np. pseudowychowanie - wychowanie nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające, sięgając aż po "czarną pedagogikę", nie-wychowanie i różne inne pedagogiczne zło-byty dziecięctwa - dziecko jako świadek zła (małoletni), dziecko jako sprawca zła (nieletni). W wychowaniu ważna jest zarówno ochrona dziecka przed złem, jak i przygotowanie go do nieuchronnego z nim spotkania, do "zarządzania" złem - choćby przez przeżywanie w baśniach oczywistego triumfu dobra.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Drugi tom agatologicznego (gr. agathón = dobro) cyklu wydawniczego pt. "Dobro i zło w wychowaniu dziecka" – wieloautorską publikację pedagogiczną, podnoszącą wartość mądrej edukacji ku dobru, a przeciw złu w różnych dziedzinach i przestrzeniach wychowania. Tom niniejszy, zatytułowany "Przeciw złu", został poświęcony, w odróżnieniu od tomu pierwszego, tym właśnie dylematom utylitarystyczno-pragmatycznego i metafizycznego wymiaru dobra i zła. Znajduje to swój wyraz już w jego strukturze – trychotomicznym podziale formalnym. Pierwsza z trzech części zawiera przyczynki do refleksji nad dobrem przyjemnym, czyli Bonum delectabile, druga obejmuje teksty na temat postaci dobra pożytecznego, Bonum utile, część trzecia zaś – Contra malo – odnosi się do zła, czy raczej do sprzeciwu wobec istnienia zła. Tytułowa apostrofa "przeciw złu" wyznacza właściwie pedagogiczne credo całego tomu drugiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
W niniejszym tomie zostały przedstawione artykuły dotyczące wybranych problemów kształcenia i wychowania w zmieniającym się społeczeństwie. Poszczególni autorzy snują swoje rozważania na temat dziecka i jego świata głównie w kontekście rodziny, przedszkola i szkoły. Wśród nich są zarówno znani badacze, jak i młodzi, będący na progu rozwoju naukowego. Łączy ich pasja na rzecz wzbogacania teorii i praktyki pedagogicznej wobec wyzwań współczesności i przyszłości. Ze względu na doświadczenie i warsztat badawczy autorów zakres podejmowanej problematyki, jej ujęcie i przedstawienie z pewnością będą interesujące dla szerokiego grona czytelników. Prezentowany tom otwierają cztery artykuły wprowadzające do zasygnalizowanej w tytule problematyki. Pierwszy to artykuł prof. Bogusława Śliwerskiego, w którego tytule autor zawarł pytanie: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia? Kolejny artykuł wyszedł spod pióra prof. Jolanty Zwiernik, a dotyczy nauczyciela wobec niejednoznaczności kategorii ?dziecko". W następnym tekście prof. Bożena Matyjas podjęła zagadnienie związane z obliczem dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich. Natomiast głównym przedmiotem rozważań prof. Jadwigi Izdebskiej jest dziecko i jego dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej oraz wynikające z tego wyzwania dla edukacji szkolnej. W kolejnych artykułach możemy dostrzec dość szerokie spektrum problemów pedagogicznych, będących przedmiotem zainteresowań badawczych ich autorów. Są wśród nich także takie, w których autorzy odnoszą się do wybranych zagadnień natury ogólnej, wynikających z założeń reformy systemu edukacyjnego. Dominują artykuły poruszające daną tematykę w kontekście określonej grupy wiekowej i środowiska. Warto zwrócić uwagę, że obok tekstów autorów polskich zamieszczono również artykuły nauczycieli akademickich z kilku ośrodków zagranicznych, wydrukowane w językach, w jakich złożono je do publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
W dyskusjach nad polską edukacją słyszy się wiele słów krytycznych i podkreślających niedoskonałość naszej szkoły. Źle oceniają ją uczniowie, źle nauczyciele, źle rodzice. Ocenom poddawany jest model kształcenia, często tradycyjny, uniemożliwiający własną aktywność uczniów, blokujący motywację do rozwijania własnej kreatywności i zainteresowań. Krytykowany jest model wychowania, a właściwie jego brak. Wiele przykładów świadczy o tym, że nauczyciele nie są przygotowani do pracy wychowawczej. Wielu odbiorców powinny zainteresować teksty przedstawiające szanse, trudności i zagrożenia dla praktyki edukacyjnej, które odpowiadają na postulaty współczesności. Teksty te zachęcają do refleksji pedagogicznej i stawiają pytania o najpilniejsze potrzeby współczesnych nauczycieli i pedagogów specjalnych, a także granice ich autonomii moralnej, intelektualnej niezależności oraz odpowiedzialności osobowej, zawodowej i publicznej. Książka adresowana jest do studentów kierunków nauczycielskich, aby mogli zgłębić i poszerzyć wiedzę i kompetencje w ramach modułu kształcenia nauczycielskiego, a także do pedagogów, nauczycieli, wychowawców i urzędników państwowych odpowiedzialnych za politykę oświatową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej