Babicka-Wirkus Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Babicka-Wirkus Anna
(-)
Disney Walt (1901-1966)
(317)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Drewnowski Jacek (1974- )
(260)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(203)
Fabianowska Małgorzata
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Roberts Nora (1950- )
(193)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(189)
Zimnicka Iwona (1963- )
(187)
Zarawska Patrycja (1970- )
(172)
Marciniakówna Anna
(171)
Steel Danielle (1947- )
(171)
Siemianowski Roch (1950- )
(166)
Jachowicz Stanisław
(159)
King Stephen (1947- )
(154)
Cieślik Donata
(150)
Domańska Joanna (1970- )
(147)
Shakespeare William (1564-1616)
(142)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(140)
Lech Justyna
(138)
Mazan Maciejka
(135)
Christie Agatha (1890-1976)
(133)
Mortka Marcin (1976- )
(132)
Rolando Bianka
(131)
Mróz Remigiusz (1987- )
(130)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(126)
Zarawska Patrycja
(124)
Czechowicz Józef
(119)
Beaumont Émilie (1948- )
(118)
Pawlikowska Beata (1965- )
(117)
Możdżyńska Aldona
(116)
Stanecka Zofia (1972- )
(115)
Goscinny René (1926-1977)
(114)
Spirydowicz Ewa
(113)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(112)
Webb Holly
(111)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(109)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(109)
Dragun Jacek
(108)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(108)
Ludwikowska Jolanta
(107)
Siewior-Kuś Alina
(106)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Prus Bolesław (1847-1912)
(105)
Skowrońska Emilia
(104)
Bieroń Tomasz (1963- )
(103)
Rzehak Wojciech (1967- )
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Dyrek Katarzyna Agnieszka
(101)
Kosior Filip (1992- )
(101)
Mosiewicz-Szrejter Maria (1971- )
(101)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Zadura Janusz (1968- )
(101)
Gralak Anna
(99)
Kraśko Jan (1954- )
(99)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(97)
Masterton Graham (1946- )
(97)
Fabisińska Liliana (1971- )
(96)
Głowińska Anita
(96)
Kroszczyński Stanisław
(96)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(96)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Schimscheiner Lena (1991- )
(95)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Łoziński Jerzy (1947- )
(91)
Ross Tony (1938- )
(90)
Szmidt Robert J. (1962- )
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Gawryluk Barbara (1957- )
(89)
Jaszczurowska Maria
(89)
Ptaszyńska-Sadowska Elżbieta
(88)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(88)
Więckowski Maciej (1982- )
(88)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Nesme Alexis
(87)
Olejnik Donata
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Wilusz Tomasz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Ławnicki Lucjan
(86)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Opór (postawa)
(2)
Nauczyciele
(1)
Posłuszeństwo
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Kultury oporu w szkole : działania, motywacje, przestrzeń / Anna Babicka-Wirkus. - Stan prawny na 1 listopada 2018 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2019. - 304 strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 4)
Książka ukazuje relacje pomiędzy kulturą dominującą szkoły a kulturą oporu tworzoną przez aktywnie działające podmioty (uczniów, nauczycieli, rodziców) i stanowiącą integralny element codzienności szkoły. Przedstawia fenomen tak zwanego „drugiego życia szkoły”, w którym dochodzi do legitymizacji i walki o obowiązujące znaczenia i symbole. Autorka podkreśla, że szkoła jest nie tylko instytucją przekazującą wiedzę o obowiązujących normach, regułach i wartościach, lecz także przestrzenią umożliwiającą zaangażowanym podmiotom przekraczanie ograniczeń narzuconych przez kulturę dominującą. W książce zostały omówione takie zagadnienia jak: cechy szkolnych kultur oporu, uczestnictwo w grach szkolnych jako przejaw dominacji lub podporządkowania, specyfika oporu uczniów, nauczycieli i rodziców wobec hegemonii szkoły, przestrzenie występowania oporu w szkole, potencjał wyzwolenia ulokowany w kulturach oporu. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Książka
W koszyku
Książka Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży jest solidnym, erudycyjnym, akademickim oraz bardzo dobrze ugruntowanym teoretycznie i empirycznie studium na temat bierności i aktywności, zniewolenia i wolności ucznia. Odsłania szkolne mechanizmy braku czy ograniczania praw uczniów do autoekspresji. Pokazuje uczniowskie rytuały oporu, a także powoli rodzące się w codzienności szkolnej obywatelstwo, podmiotowość i odpowiedzialność młodych ludzi za zmiany dokonujące się w szkole oraz za własne wizje rozwoju i miejsca w społeczeństwie. Jest to publikacja wybiegająca w przyszłość. Ujawnia z jednej strony podstawowe słabości polskiej szkoły, a z drugiej - daje nadzieję i wskazówki na zmianę. Z recenzji dr hab. Barbary Smolińskiej-Theiss, prof. APS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Szanowni Czytelnicy! Od 13 maja do 1 czerwca 2024 roku biblioteka jest nieczynna z powodu inwentaryzacji zbiorów. Przepraszamy!
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej