Sorting
Source
Katalog zbiorów
(43)
Form of Work
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(23)
available
(22)
unavailable
(2)
unknown
(2)
Branch
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(24)
Centrala Czytelnia
(25)
Author
Messner Zbigniew (1929-)
(3)
Bernais Jolanta
(2)
Brol Ryszard (1949- )
(2)
Ingram Jolanta
(2)
Kraśnicka Teresa
(2)
Markowska Małgorzata (ekonomia)
(2)
Nowosielski Stanisław
(2)
Obrębalski Marek
(2)
Ostasiewicz Stanisława
(2)
Rusnak Zofia
(2)
Siedlecka Urszula
(2)
Sztando Andrzej
(2)
Zapart Jerzy
(2)
Augustyn Antoni
(1)
Bar Magdalena (1974- )
(1)
Barczak Andrzej Stanisław (1939-)
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Biolik Józef
(1)
Bobowski Zygmunt (1951- )
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Borys Grażyna (1947- )
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brajer-Marczak Renata
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Broniewicz Elżbieta
(1)
Brzozowski Tomasz
(1)
Bury Piotr
(1)
Capiga Mirosława
(1)
Cebrowska Teresa (1949-)
(1)
Celary Ireneusz (1964-)
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czaja Stanisław (1957- )
(1)
Czupiał Jerzy
(1)
Dach Zofia
(1)
Dembowska Barbara
(1)
Dudycz Tadeusz (1961- )
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dziechciarz Józef (1950- )
(1)
Frycie Stanisław (1933-2013)
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Gilroy Andrea (1949- )
(1)
Gonicka Joanna
(1)
Haus Ber
(1)
Iwankiewicz-Rak Barbara
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Januszek Henryk
(1)
Jendrośka Jerzy (1956- )
(1)
Jokiel Grzegorz
(1)
Kachniarz Marian
(1)
Kaczorowska Barbara
(1)
Karaś Mirosław
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kisiel Michał
(1)
Klimczak Bożena (1942- )
(1)
Klimek Krzysztof (1962- )
(1)
Kobyłko Grzegorz
(1)
Kociemska-Pociecha Hanna
(1)
Kolny Beata
(1)
Konarzewska-Gubała Ewa
(1)
Kopertyńska Maria Wanda
(1)
Korenik Dorota (1966- )
(1)
Korenik Stanisław (1960- )
(1)
Kostur Anna
(1)
Kowal Witold (nauki ekonomiczne)
(1)
Kowalczyk Lucjan
(1)
Kucharska Barbara (ekonomia)
(1)
Kurtys Edmund (1926-2011)
(1)
Kusideł Ewa
(1)
Leśniak Halina
(1)
Lichtarski Jan (1946-)
(1)
Lisiecka Krystyna (1943- )
(1)
Maciejasz Marta
(1)
Maciejuk Marian
(1)
Marak Janusz
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Misiński Wojciech
(1)
Moroz Mirosław
(1)
Muszyńska Władysława
(1)
Niestolik Norbert
(1)
Olszewska Barbara
(1)
Osbert-Pociecha Grażyna
(1)
Ostasiewicz Walenty (1942- )
(1)
Otręba Marta
(1)
Panasiewicz Agnieszka
(1)
Podgórski Waldemar
(1)
Polok Grzegorz (1963-)
(1)
Pyka Irena
(1)
Półtorak Bogusław
(1)
Płaczek Ewa
(1)
Rogala Piotr
(1)
Rotko Jerzy (1956- )
(1)
Rowińska-Fronczek Mariolanta
(1)
Safin Krzysztof
(1)
Sej-Kolasa Małgorzata
(1)
Seweryński Michał
(1)
Sikora Jan
(1)
Sobczak Elżbieta
(1)
Sowińska Anna (psycholog)
(1)
Year
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(43)
Language
Polish
(43)
Subject
Przedsiębiorstwo
(7)
Rachunkowość
(4)
Zarządzanie
(4)
Benchmarking
(3)
Inwentaryzacja
(3)
Koszty
(3)
Materiały
(3)
Produkcja
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Sprawozdawczość finansowa
(3)
Arteterapia
(2)
Banki
(2)
Dzieci
(2)
Ekonometria
(2)
Estymacja
(2)
Hipotezy nieparametryczne
(2)
Hipotezy statystyczne
(2)
Jakość
(2)
Konto
(2)
Majątek przesiębiorstwa
(2)
Management
(2)
Marketing
(2)
Młodzież
(2)
Operacje gospodarcze
(2)
Outsourcing
(2)
Rentowność
(2)
Rynek
(2)
Statystyka
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Środki trwałe
(2)
Aktywa finansowe
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Ankieta
(1)
Bezrobocie
(1)
Biocenoza
(1)
Biomy
(1)
Ceny
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Czytelnictwo młodzieży
(1)
Decyzje
(1)
Deming, W.E.
(1)
Depozyt bankowy
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
E-biznes zob. Handel elektroniczny
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia
(1)
Ekosystemy
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka regionalna
(1)
Gostomski, Anzelm (ca 1508-1588)
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja ekonomiczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Juran, Joseph
(1)
Kalecki, Michał (1899-1970)
(1)
Kapitał własny
(1)
Konflikt pracowniczy
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(1)
Kształcenie
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Logika
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Małe i średnie przedsiębiorstwa
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Miasta
(1)
Mikroekonomia
(1)
Monopol
(1)
Nadzór bankowy
(1)
Narodowy Bank Polski
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Normy ISO 14000
(1)
Normy ISO 9000
(1)
Obrót towarowy
(1)
Obsługa klienta
(1)
Oligopol
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Polityka ochrony środowiska
(1)
Populacja
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorczość (ekonomia)
(1)
Przemysł
(1)
Przepływ pieniądza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia ekonomiczna
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Płynność finansowa
(1)
Subject: time
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Wodzisław Śląski (woj. śląskie)
(1)
Śląsk
(1)
Genre/Form
Publikacje dydaktyczne
(4)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
43 results Filter
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 338/339 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 657/658 P (1 egz.)
Book
In basket
Bankowość / Mirosława Capiga. - Katowice : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2008. - 319 s. : il. ; 24 cm.
W książce przedstawiono w sposób syntetyczny zagadnienia bankowości, będące podstawą do studiowania i rozszerzania wiedzy z tej dziedziny. Omawiana problematyka została podzielona na trzy części. W części pierwszej zaprezentowano specyfikę systemu bankowego jako elementu rynkowego systemu finansowego. W części drugiej skupiono się na szeroko rozumianej działalności operacyjnej każdego banku na rynku finansowym. W trzeciej przedstawiono wybrane aspekty zarządzania bankiem, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania finansami banku, jego ryzykiem i kapitałem oraz marketingu, niezbędnego w ramach wzrastającej konkurencji rynkowej. Każdy rozdział zamyka zestaw pytań sprawdzających oraz wykaz tej pozycji literatury, która omawia zagadnienia danego rozdziału.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 336 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
All copies are currently unavailable: sygn. 330 P
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 330 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Socjologia pracy / Henryk Januszek, Jan Sikora. - Wyd.3 rozszerz. - Poznań : Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, 2000. - 268 s. ; 24 cm.
Książka zawiera podstawowy zasób pojęć z zakresu socjologii pracy, charakterystycznych dla współczesnego myślenia o problemach efektywnego, zorganizowanego, konkurencyjnego i zespołowego działania. Przedmiotem rozważań autorów są problemy społeczne występujące w codziennym życiu każdej firmy, od rozwiązywania których zależy jej sukces.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 P (1 egz.)
Book
In basket
Na książce wyłącznie błędnie przypisany ISBN.
Rosnące oczekiwania klientów oraz coraz większe możliwości wyboru spośród ofert konkurencyjnych powodują, że dbałość o klienta w przedsiębiorstwie handlu detalicznego staje się koniecznością. Przejawem tej dbałości jest obsługa nastawiona na kompleksowe zaspokajanie potrzeb klienta. Obsługa klienta może stać się źródłem wyróżniającej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, sposobem tworzenia jego przewagi konkurencyjnej. Ma istotne znaczenie w pozycjonowaniu przedsiębiorstwa handlu detalicznego - w kształtowaniu takiego wizerunku, aby rynek docelowy odróżniał i doceniał wartości oferowane przez przedsiębiorstwo w porównaniu do oferty konkurentów. Wartości te to między innymi unikatowa kombinacja korzyści odnoszonych przez klientów dzięki zapewnieniu przez przedsiębiorstwo handlowe odpowiedniego asortymentu, udostępnieniu oferty w dogodnym miejscu i czasie, zapewnieniu odpowiedniej metody sprzedaży, ustaleniu korzystnej ceny oraz tworzeniu systemu komunikacji z nabywcą. Obsługa klienta w przedsiębiorstwie detalicznym dotyczy różnych etapów kontaktów z klientem (przedtransakcyjnego, transakcyjnego i potransakcyjnego). Powinna obejmować działania, które pozwalają na zaspokojenie potrzeb klientów na poziomie powszechnie akceptowanych standardów oraz te działania, które wychodzą poza standardy i tworzą unikatowość oferty. Obsługa klienta powinna pomagać budować więzi z klientem prowadzące do długotrwałych i obustronnie korzystnych kontaktów. Zbyt niski lub zbyt wysoki poziom obsługi w stosunku do oczekiwań i możliwości finansowych klientów może oznaczać brak akceptacji oferty przedsiębiorstwa handlowego. Głównym celem niniejszego podręcznika jest prezentacja kluczowych zagadnień związanych z obsługą klienta w przedsiębiorstwie handlu detalicznego. Książka może być wykorzystana w procesie dydaktycznym na specjalnościach związanych z dystrybucją i sprzedażą, obsługą klienta oraz funkcjonowaniem przedsiębiorstw handlowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 657/658 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 657/659 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently unavailable
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 657/659 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352 P (1 egz.)
Book
In basket
Opracowanie stanowi próbę przedstawienia problematyki związanej z miastem jako "wielobranżowym i wielofunkcyjnym przedsiębiorstwem". Po zdefiniowaniu podstawowych pojęć autorzy omówili zasady nowoczesnej gospodarki miejskiej (obejmującej m.in. zarządzanie mieniem komunalnym, gruntami państwowymi i komunalnymi, źródła i stosunki władzy w mieście, funkcje i system zarządzania) oraz strategie rozwoju lokalnego i ich oceny, a także marketing przestrzeni miejskiej oraz koszty funkcjonowania i rozwoju miasta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Stanowi kontynuację książki pt. : Zarządzanie małą firmą/ Krzysztof Safin.
Publikacja jest zmienionym wydaniem wcześniejszej pracy pt. äZarządzanie małą firmąö autorstwa K. Safina. Zawiera ona istotne zmiany w stosunku do wcześniejszych edycji: po pierwsze É podaje aktualne dane statystyczne i obowiązujące obecnie przepisy prawne w odniesieniu do omawianej problematyki, po drugie É poszerza omawiane zagadnienia o analizę kolejnych wyborów strategicznych podejmowanych w małej firmie, czyli koncepcji marketingowej oraz sposobu realizacji funkcji personalnej. W książce przedstawiono uzgodnienia terminologiczne związane z funkcjonowaniem małych i średnich przedsiębiorstw, omówiono proces założycielski przedsiębiorstwa, zaprezentowano cykl jego rozwoju, oraz najczęstsze zagrożenia , ryzyko i strukturę organizacyjną MSP. Scharakteryzowano w niej podstawowe wybory strategiczne w małej firmie, a także zanalizowano szanse i zagrożenia polskich MSP wynikające z integracji Polski ze strukturami Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 330 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Skrypty Akademii Ekonomicznej im.Oskara Langego we Wrocławiu)
Celem niniejszego opracowania jest włączenie się w proces systematyzowania wiedzy o skutkach aktywności człowieka, w tym szczególnie gospodarczej, w jego szeroko rozumianym środowisku. Wiedza ta rozwija się w ramach wielu dyscyplin naukowych i korzystanie z ich dorobku jest niezbędne do tworzenia racjonalnych podstaw gospodarowania zasobami tego środowiska. W wyniku poszerzania się wiedzy coraz powszechniej dostrzegane jest znaczenie środowiska przyrodniczego, w procesach osiągania społeczno-gospodarczych celów. Zainteresowanie problemami środowiska wynika z dostrzegania barier dla działań podejmowanych na rzecz zwiększania tzw. dobrobytu społecznego, opartych na maksymalizacji społecznej konsumpcji dóbr i usług drogą ekstensywnego korzystania z zasobów naturalnych. Zainteresowanie to stało się powodem poszukiwań nowych dróg rozwoju oraz możliwości kreowania nowych modeli konsumpcji pozwalających na optymalizację gospodarowania istniejącymi zasobami w praktyce. Optymalizacja ta polega zwykle na wprowadzaniu odpowiednich regulacji w zakresie korzystania ze środowiska, w tym regulacji dotyczących emisji zanieczyszczeń przez przedsiębiorstwa. Nowy społeczno-gospodarczy porządek, postulowany przez coraz szersze grupy społeczne, określany jest jako rozwój zrównoważony. Dla wielu przedsiębiorstw reorientacja ta jest źródłem silnej turbulencji w ich otoczeniu. Powoduje to konieczność rozpoznawania przez nie tej sfery w aspekcie zmian warunków gospodarowania i przyjmowania nowych paradygmatów zarządzania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Wśród wielu zadań stawianych przez otoczenie międzynarodowe i jednolity rynek Unii Europejskiej za najistotniejsze uznaje się podnoszenie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jak wykazuje bogate doświadczenie przedsiębiorstw japońskich, amerykańskich i zachodnioeuropejskich, jest to możliwe przez wprowadzenie strategii kompleksowego zarządzania przez jakość (total quality management). Na treść książki składają się dwa zasadnicze tematy: 1. Koncepcja i zasady zarządzania przez jakość (quality management). 2. Narzędzia i metody TQM (quality science). Swego rodzaju podsumowaniem rozważań zawartych w książce jest prezentacja trzech studiów przypadku wdrażania TQM oraz wyników badań przekrojowych przeprowadzonych w grupie polskich przedsiębiorstw. Jest intencją autorów, aby poza odbiorcą akademickim książka zainteresowała kadrę menedżerską i przez swą wieloaspektowość oraz interdyscyplinarność wspomagała rzeczywiste procesy tworzenia i wdrażania systemów TOM w polskich firmach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 657/658 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 P (1 egz.)
Book
In basket
Prof. zw. dr hab. BOGDAN KOSZEL, ur. 1954. Historyk i politolog. Pracownik naukowy Instytutu Zachodniego, Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM oraz Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu. Specjalizuje się w historii najnowszej, integracji europejskiej i roli Niemiec w procesach rozwojowych Europy w XX i XXI wieku. Autor ponad 200 opracowań naukowych opublikowanych w kraju i za granicą, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Austrii. Wielokrotne pobyty stypendialne i staże naukowe w RFN, Francji i Austrii. Uczestniczy w pracach Kolegium Redakcyjnego kwartalnika Przegląd Zachodni, jest redaktorem naukowym kwartalnika WeltTrends i periodyku Problemy Humanistyki. Członek Klubu Weimarskiego. Trójkąt Weimarski w kształcie nadanym przez inicjatorów spotkania nie miał być organizacją w rozumieniu prawa międzynarodowego. Stanowił raczej specyficzne forum dyskusji, wymiany poglądów na najważniejsze aspekty polityki międzynarodowej oraz inspirował współpracę francusko-polsko-niemiecką w różnych dziedzinach (...). Francji i Niemcom zależało, aby działalność Trójkąta stała się symbolicznym wyrazem przezwyciężania podziału Europy, łączenia się trzech pierwiastków duchowych, językowych i kulturowych wywodzących się ze światów germańskiego, romańskiego i słowiańskiego. Jednocześnie miała być wyrażnym przesłaniem świadczącym o zainteresowaniu dwóch największych państw Wspólnoty Europejskiej pomyślną transformacją regionu środkowoeuropejskiego. Polakom zależało, aby Francja równoważyła zaangażowanie Niemiec w Europie Środkowej i Wschodniej oraz powściągała ich ambicje do odgrywania dominującej roli w tej części kontynentu. (z rozdz. I) Powstanie Trójkąta Weimarskiego, które było niewątpliwie dużym sukcesem dyplomatycznym Polski, rozbudziło początkowo olbrzymie nadzieje na intensywną trójstronną współpracę w wielu obszarach. Na pierwszy plan siłą rzeczy wysuwała się pomoc Francji i Niemiec w uzyskaniu przez Polskę członkostwa w NATO i Unii Europejskiej. Oba państwa z różnym natężeniem i intensywnością podjęły się zadania swoistego promowania Polski na zachodzie kontynentu, działając w kierunku przezwyciężenia obaw zwłaszcza przed otwarciem Unii Europejskiej na kraje regionu środkowoeuropejskiego. Jako forum wymiany myśli i ścierania się poglądów Trójkąt spełnił swoje zadanie. Nie zadowalał jednak tych w Polsce, którzy spodziewali się trwałego, niewzruszonego sojuszu polsko-francusko-niemieckiego i otwarcia go na współpracę na różnych płaszczyznach. (...) Obrońcy Trójkąta dowodzili natomiast, że w niezmiernie trudnym okresie negocjacji akcesyjnych, Trójkąt stanowił forum wypracowywania różnych kompromisów, tak niezbędnych dla zamykania kolejnych obszarów negocjacyjnych. Wskazywano, że żadnemu z krajów aspirujących do członkostwa z tej części Europy nie udało się stworzyć podobnej struktury, pomimo inicjatyw podejmowanych przez niektóre państwa środkowoeuropejskie. (z zakończenia książki)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 P (1 egz.)
Book
In basket
"Zakres tematyczny, rozpatrywanych w podręczniku zagadnień, obejmuje wszystkie ważniejsze problemy dotyczące metod gospodarowania oraz mechanizmów funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw rynkowych z uwzględnieniem aktualnej wiedzy i szeregu rozwiązań normatywnych, które zostały wprowadzone do przedsiębiorstw po 1990 roku. Dzięki temu podręcznik stanowi syntezę wiedzy specjalistycznej; w pewnej mierze jest on też podsumowaniem wyników badań własnych autorów [...]. Przedmiot, treść i zakres [...] opracowania powodują, że podręcznik może stanowić odpowiednią pomoc w opanowaniu wiedzy o przedsiębiorstwie dla studentów nie tylko studiów ekonomicznych, ale także uniwersyteckich i politechnicznych. Dodać jednocześnie należy, że może on również być przydatny i wykorzystany przez kadrę kierowniczą przedsiębiorstw" (z recenzji prof. dr. hab. Ryszarda Biorowieckiego).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658 P (1 egz.)
Book
In basket
Treścią pracy są metody oceny i analizy systemu zarządzania jakością. Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano modele zarządzania organizacją przez jakość oraz systemy zarządzania jakością produktów. W rozdziale drugim opisano metody analizy i oceny systemów zarządzania jakością (SZJ); wyróżniono i omówiono audyty oraz przegląd kierownictwa. W rozdziale trzecim przedstawiono rolę informacji w analizie i ocenie systemu zarządzania jakością. Omówiono rodzaje pozyskiwanych informacji o jakości produktów rynkowych, zadowoleniu klientów, a także kształtowaniu poszczególnych kosztów rodzajowych w ramach prowadzonego problemowego rachunku kosztów jakości. Rozdział czwarty poświęcono metodom oceny dojrzałości systemów zarządzania jakością. Omówiono w nim metody samooceny organizacji według modelu EFQM oraz według modelu zawartego w standardzie ISO 10014:2006. Samoocena przedsiębiorstwa jest użyteczna dla każdej jednostki organizacyjnej chcącej rozwijać i nadzorować wdrożony program TQM. Ten rodzaj systematycznego nadzoru i pomiaru pracy oraz procesów poszczególnych działów przedsiębiorstwa jest jednym z głównych działań zarządzania przez jakość. Przedstawiono także inne metody oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością, a wśród nich metodę inwestowania w personel, metodę oceny dojrzałości systemu w wymiarze kulturowym oraz oceny pozycji organizacji według zasad Manufacturing PROBE. W zakończeniu rozważań tego rozdziału przedstawiono certyfikację jako sposób oceny dojrzałości systemu zarządzania jakością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
All copies are currently on loan: sygn. 338/339 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 P (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 657/658 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again