152624
Book
In basket
W tomie trzecim zostały przedstawione wybrane subdyscypliny pedagogiki, tworzące współczesny zrąb zagadnień dla nich najistotniejszy. W syntetycznych ujęciach tom zawiera charakterystyki pedagogiki społecznej i andragogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej, pedagogiki pracy, opiekuńczej, medialnej i zdrowia. Całość zamyka wgląd w nauki o wychowaniu z perspektywy ich uwarunkowań społeczno-kulturowych, zorientowanych na kształcenie i wychowywanie kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży w duchu porozumienia, współpracy i otwartości narodów . Wszystkie teksty są osadzone w spójnej strukturze i opracowane w taki sposób, by można je było jak najlepiej wykorzystać na zajęciach z poszczególnych przedmiotów. Czytelnika w treść publikacji wprowadza słowo wstępne od redaktora naukowego Pedagogiki, profesora Bogusława Śliwerskiego. Każdy rozdział poza notami o Autorach i tekstem właściwym zawiera: moduły äZapamiętajö, które służą lepszemu zapoznaniu się z najważniejszymi zagadnieniami, äKontekstyö, poszerzające prezentowane treści, otwarte i inspirujące äĆwiczenia i projekty badawczeö, które studenci mogą wykorzystać do nauki własnej, a wykładowcy do sprawdzania przyswojenia materiału, oraz zalecaną literaturę. Każdy tom zaś jest opatrzony potrzebnymi indeksami i bibliografią książek istotnych dla omawianych zagadnień. Dzięki takiemu ułożeniu treści podręcznik jest dynamiczny i interaktywny.
Znakomity, trzytomowy podręcznik Pedagogika pod redakcją naukową Bogusława Śliwerskiego. To wydarzenie znaczące, bo niewiele jest podręczników tak obszernych, zawierających treści odpowiadające całej dziedzinie nauki. To wydarzenie znaczące także dlatego, że trudno dziś pisać podręczniki. Dlaczego? Zgodnie z definicjami słownikowymi podręcznik, to książka przeznaczona do celów dydaktycznych zawierająca zbiór podstawowych wiadomości z jakiejś dziedziny. Według Wincentego Okonia [W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie äŻakö, 2003.] podręcznik powinien spełniać funkcje: informacyjną (pomaganie w poznawaniu świata), badawczą (pobudzanie do samodzielnego rozwiązywania problemów), transformacyjną (pokazywanie możliwości przełożenia wiedzy teoretycznej na praktyczne zastosowania) i samokształceniową (zachęcanie uczniów do dalszej nauki).
Availability:
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 P (1 egz.)
Notes:
General note
Na okładce błędna nazwa wydawnictwa
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [360]-378.
Cumulative index/finding aids note
Indeksy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again