152640
Książka
W koszyku
Autor
Żuk Piotr (1972- ). Redakcja Toeplitz Krzysztof Teodor (1933-2010). Media drukowane : wzlot i upadek opinii publicznej. Żuk Piotr (1972- ). Media a kontrola społeczna w czasach "wolności rynkowej". Święćkowska Teresa. Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja : Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie praktyk public relations. Czapnik Sławomir (1979- ). Media a afera Rywina : perspektywa ekonomii politycznej komunikowania. Sułek Antoni (1945- ). O badaniu i "kreowaniu" opinii publicznej Kochan Jerzy (1952- ). Media a tematyzacja świata Michalik Sebastian (socjolog). Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce. Rymarczyk Piotr (1970- ). Hedonizm a konserwatyzm : rozważania nad ideologią kultury masowej. Krakowski Marek (1967- ). Media a islam Wielgosz Przemysław (1969- ). Orientalizm - reaktywacja Koś Aleksandra. Językowa przemoc mediów Szumlewicz Katarzyna. Brukowce atakują Chmielewska Katarzyna (1974- ). Język dążący do monopolu : wprost od stycznia do marca 2005. Żukowski Tomasz (1969- ). Język dążący do monopolu : wprost od stycznia do marca 2005. Chmielewska Katarzyna (1974- ). Naród z panem i plebanem : myśl polityczna i społeczna Adama Michnika. Żukowski Tomasz (1969- ). Naród z panem i plebanem : myśl polityczna i społeczna Adama Michnika. Majewska Ewa (1978- ). Społeczne oddziaływanie mediów : feministki na rozdrożu?. Gulda Przemek (1974- ). Internet w stosunkach między władzą a obywatelami.
Gatunek
Dostrzeżenie związku między komunikatami mediów - jednym z głównych ogniw współczesnego przemysłu kulturalnego - a kształtem i charakterem istniejących stosunków społecznych nie wymaga szczególnie pogłębionych analiz socjologicznych. Odrobina wyobraźni i wrażliwości społecznej pozwala dostrzec produkty i odbicia wirtualnego świata mediów w świecie realnym. To już nie media stanowią skrzywioną kalkę rzeczywistości, którą widzimy za oknem. Jest zupełnie odwrotnie - to codzienność staje się mniej lub bardziej udaną kopią obrazów medialnych. (...) Książka jest upomnieniem się o prawo do swobodnego i rzetelnego przepływu informacji nieograniczonego ani przez siły rynku i ekonomii, ani przez władzę polityczną i struktury państwa. Oddawany Czytelnikowi tom odrzuca przesłodzony, oficjalny obraz mediów w Polsce początków XXI wieku i stara się ukazać rzeczywiste relacje między sferą władzy a środkami masowego przekazu. Wśród tych, którzy wierzą w "wolne media" oraz w medialny wizerunek polityki - książka może wyzwolić twórczą złość. Dla tych, którzy nie wierzą, że polityka wygląda tak, jak pokazują wiadomości telewizyjne oraz nie chcą ufać zapewnieniom elit o braku cenzury i kontroli informacji, przekazywany zbiór jest dobrą odskocznią od codziennych mitów (ze Wstępu Piotra Żuka). Książka szczególnie polecana przyszłym dziennikarzom oraz wszystkim zainteresowanym sferą publiczną - socjologom, politologom, kulturoznawcom.
Status dostępności:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 07 P (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia strony 314-327.
Uwaga dotycząca zawartości
Media drukowane : wzlot i upadek opinii publicznej / Krzysztof Teodor Toeplitz ; Media a kontrola społeczna w czasach "wolności rynkowej" / Piotr Żuk ; Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja : Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie praktyk public relations / Teresa Święćkowska ; Media a afera Rywina : perspektywa ekonomii politycznej komunikowania / Sławomir Czapnik ; O badaniu i "kreowaniu" opinii publicznej / Antoni Sułek ; Media a tematyzacja świata / Jerzy Kochan ; Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce / Sebastian Michalik ; Hedonizm a konserwatyzm : rozważania nad ideologią kultury masowej / Piotr Rymarczyk ; Media a islam / Marek Krakowski ; Orientalizm - reaktywacja / Przemysław Wielgosz ; Językowa przemoc mediów / Aleksandra Koś ; Brukowce atakują / Katarzyna Szumlewicz ; Język dążący do monopolu : wprost od stycznia do marca 2005 / Katarzyna Chmielewska, Tomasz Żukowski ; Naród z panem i plebanem : myśl polityczna i społeczna Adama Michnika / Katarzyna Chmielewska, Tomasz Żukowski ; Społeczne oddziaływanie mediów : feministki na rozdrożu? / Ewa Majewska ; Internet w stosunkach między władzą a obywatelami / Przemysław Gulda.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej