Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Centrala Czytelnia
(4)
Autor
Baranowska Magdalena
(1)
Fedorowicz Małgorzata (1968- )
(1)
Koźliński Tomasz
(1)
Kwiatkowska-Wójcikiewicz Violetta
(1)
Schulz Roman (1941- )
(1)
Schulz Roman (1941-)
(1)
Sobczak Jakub (ilustrator)
(1)
Wiśniewski Jerzy Witold (1949- )
(1)
Wróblewski Maciej (1968- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Dzieci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika
(2)
Atlantyda
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Biblioteki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Cukrzyca
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Ekonometria
(1)
Etyka biznesu
(1)
Fantastyka
(1)
Gospodarka ekologiczna
(1)
Kapitał zagraniczny
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura fantastyczno
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Marka
(1)
Nieruchomości
(1)
Organizacja Narodów Zjednoczonych (ONZ)
(1)
Organizacje terrorystyczne
(1)
Polska
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Rozwój człowieka
(1)
Terroryzm
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Wychowanie
(1)
Gatunek
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wiersze
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Przemoc człowieka wobec człowieka jest zjawiskiem społecznym niezwykle skomplikowanym, wzbudzającym wiele emocji. Akty przemocy, w większości, wyczerpują ustawowe znamiona wielu przestępstw, z których na czoło wysuwają się przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu, czyli te godzące w najważniejsze dla człowieka dobra" - tak brzmiały pierwsze zdania publikacji, będącej owocem sesji naukowej nt. "Przemoc w rodzinie i w szkole", która odbyła się 5 kwietnia 2001 r. w Toruniu, zorganizowanej przez Studenckie Koło Naukowe Kryminalistyki, reaktywowane na Wydziale Prawa i Administracji UMK w 1994 r. Niniejsza publikacja dotyczy zjawiska terroryzmu, któremu przemoc zawsze towarzyszy. Po zakończeniu sesji naukowej, poświęconej przemocy w rodzinie i w szkole, studenci - członkowie Studenckiego Koła Naukowego Kryminalistyki zastanawiali się nad tematem kolejnej sesji naukowej. Rozważano, czy przedmiotem sesji uczynić niezwykle istotną czynność procesowo-kryminalistyczną, jaką są oględziny, czy też zająć się instytucją biegłego w polskich procedurach. Jednak ostateczny wpływ na wybór tematu miały wydarzenia z 11 września 2001 r. - atak terrorystyczny na World Trade Center i Pentagon, nazwany wówczas przez środki masowego przekazu atakiem na Amerykę. Zjawisko terroryzmu już wcześniej znajdowało się w kręgu zainteresowań członków koła, zwłaszcza zaś zagadnienia związane z modus operandi terrorystów czy też wykorzystywanymi przez nich rodzajami broni. Już wtedy stawiano pytania o definicję terroryzmu, studenci zgodzili się bowiem z twierdzeniem B. Hoffmana, że "niewiele pojęć w sposób tak zdradziecki weszło do naszego słownictwa".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 323 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej. Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podtytuł obecnego tomu wskazuje, że podejmuje on jedno ze szczegółowych zagadnień z pogranicza bloków tematycznych nr 2 i 3. Przewodnią ideą zamieszczonych tu analiz jest teza, że "punkt widzenia i pogląd (w sprawach natury edukacji) zależą od punktu siedzenia". Próbuję tu zatem, po pierwsze, wyodrębnić oraz zwięźle scharakteryzować podstawowe pozycje praktyczne i epistemologiczne, z jakich powstają "wyobrażenia zbiorowe" na temat ładu edukacyjnego. Po drugie, próbuje określić, jakie specyficzne (i odmienne zarazem) koncepcje (idee) porządku edukacyjnego odpowiadają wyróżnionym pozycjom i perspektywom. Akcent pada tu zatem m.in. na zjawisko realnego uwarunkowania sfery ideowej (światopoglądowej) w wychowaniu. Fakt ten, jak się zdaje, często umyka uwadze pedagogów, którzy w dużym stopniu postrzegają sferę twórczości światopoglądowej jako obszar autonomiczny, rządzący się własnymi prawami, niezależny od realnych doświadczeń podmiotów ładu edukacyjnego. Podejmując tego rodzaju tematykę, publikacja niniejsza może zatem stać się użytecznym dopełnieniem tradycyjnie wykładanego przedmiotu "doktryny pedagogiczne".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Cukrzyca nie jest słodką chorobą” i wie o tym coraz więcej ludzi w Polsce. Kontrola glikemii dotyczy również dzieci. „Pszczele historie” w prosty sposób opisują procesy fizjologiczne związane z chorobą oraz ich mechanizmy. Zdaniem dr hab. Natalii Marek-Trzonkowskiej, zajmującej się tematyką leczenia dzieci chorych na cukrzycę, bohaterka wierszyków - pszczółka Emi - opisuje je prosto, zrozumiale i przystępnie zarówno dla rodziców, jak i dzieci: „Jest to książka prawdziwa i mądra, a postać Emi urocza i bez trudu może utożsamić się z nią każde dziecko chore na cukrzycę”. Dzięki pszczółce Emi i rodzice, i chore dzieci zrozumieją, że nie są sami, że towarzyszące im emocje są naturalne i właściwe wszystkim chorującym na cukrzycę. Książeczka „Pszczele historie” jest pierwszą z cyklu dziewięciu części, do czytania których zachęcamy wszystkich pragnących poznać przygody chorej na cukrzycę pszczółki Emi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. N/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Rozprawa habilitacyjna. Uniwesytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2010.
W wielu krajach, w tym również w Polsce, ludzie dotknięci różnego rodzaju niepełnosprawnościami nie mogą w pełni korzystać z możliwości, jakie są dostępne społeczeństwu informacyjnemu. W procesie włączania niepełnosprawnych w ramy tego społeczeństwa istotną rolę odgrywają biblioteki, zwłaszcza biblioteki publiczne, które powinny być odpowiednio przygotowane do obsługi tej kategorii użytkowników, tym bardziej że ich liczba na całym świecie rośnie, a co za tym idzie - wzrasta również liczba osób wykluczonych ze świata informacji. W naszym kraju, mimo pewnych postępów w działaniach na rzecz osób niepełnosprawnych, biblioteki nie zawsze potrafią zapewnić im właściwą obsługę, a przy tym sami bibliotekarze są wobec nich czasami bezradni, ponieważ - z jednej strony - nie znają wielu sprawdzonych w innych krajach rozwiązań, z drugiej zaś - brakuje im informacji na temat standardów, wypracowanych w tym zakresie na gruncie międzynarodowym. Pewnym uzupełnieniem tych luk może stać się niniejsza praca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 02 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia Macieja Wróblewskiego äCzytanie przyszłości". Polska fantastyka naukowa dla młodego odbiorcy jest wartościową książką naukową, bardzo potrzebną w badaniach przede wszystkim nad dziejami polskiego piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży, ale także interesującym przyczynkiem do studiów nad współczesną kulturą popularną, z którą literatura tego rodzaju wchodzi w ścisłe związki. Po części omawiana książka zawiera także bogaty zasób wiadomości z dziejów popularyzowania osiągnięć naukowych i cywilizacyjnych w literaturze polskiej. [...] Niewątpliwym walorem monografii Macieja Wróblewskiego jest podjęcie po raz pierwszy w polskim piśmiennictwie naukowym i rozwiązanie z powodzeniem ważnego problemu, tzn. w tym wypadku dokonanie wszechstronnego opisu, dokładnej i wnikliwej analizy oraz przekonującej interpretacji obszernego działu piśmiennictwa, jakim jest polska proza fantastycznonaukowa dla dzieci i młodzieży. (z recenzji prof. dr. hab. Antoniego Smuszkiewicza)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 821.162.1(091) P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338/339 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej