Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Centrala Czytelnia
(3)
Autor
Borkowska Stanisława (1939-)
(1)
Dolny Edward
(1)
Duczkowska-Małysz Katarzyna
(1)
Frieske Kazimierz Wojciech (1946- )
(1)
Gruza Maciej
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kucharski Leszek
(1)
Kwiatkowski Eugeniusz (1947- )
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Lelińska Krystyna
(1)
Machol-Zajda Lucyna
(1)
Stahl Jerzy (?-2004)
(1)
Tokarski Tomasz (1967-)
(1)
Witkowska Janina
(1)
Wiśniewski Zenon
(1)
Wysokińska Zofia
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Polska
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Unia Europejska
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zawód
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Rozprawa koncentruje się na kwalifikacjach zawodowych. Jej temat wpisuje się w rozwój nauk pedagogicznych i nauk o pracy. Wpisuje się również w nurt związku problematyki kształcenia zawodowego ze strukturą społeczno-gospodarczą kraju. Książka zawiera część teoretyczną i część empiryczną. Część teoretyczna poświęcona jest kształceniu i kwalifikacjom zawodowym w humanistyce. Jej treścią są: podmiotowość uczniów i pracujących, wpływy niektórych koncepcji filozoficznych na proces kształcenia zawodowego, problematyka wartości, wychowania ku wartościom oraz kwalifikacji zawodowych jako wartości, rozważania na temat kwalifikacji zawodowych jako celu kształcenia, wartości edukacyjnej, efektu kształcenia i wartości gospodarczej (rynkowej). Rozważania teoretyczne ogniskują się następnie na umiejętnościach. Umiejętności przedstawione zostały w aspekcie psychologicznym, pedagogicznym i prakseologicznym. Scharakteryzowane zostały różne drogi rozwijania umiejętności w procesie kształcenia, cechy struktur umiejętnościowych i ich rozwój, kwalifikacje cząstkowe jako struktury umiejętnościowe, a także umiejętności kluczowe i ich usytuowanie w układzie kwalifikacji. Standardy kwalifikacji zawodowych przedstawione zostały w kontekście badań pracy i ich zastosowań. Zamykając część teoretyczną, autorka przedstawiła stworzoną przez siebie pięcioczynnikową koncepcję rozwoju kwalifikacji zawodowych. Część empiryczna prezentuje wyniki badań nad kwalifikacjami zawodowymi uczniów kończących szkoły zawodowe - młodych ludzi stojących na progu startu zawodowego. Mieszczą się w niej metodologiczne założenia badań własnych, analizy wyników badań, ukazujących opinie i fakty zebrane za pomocą określonego instrumentarium badawczego; badania te pokazują, czy i jaka różnica zachodzi między kwalifikacjami, w które wyposaża uczniów szkoła zawodowa, a których oczekują od nich rynek pracy i pracodawcy. Przedstawione zostały tu także założenia teoretyczne oraz korzyści z nowego modelu kształcenia w zawodzie. Wnioski z badań i postulaty dotyczące pracy szkół, zawarte w zakończeniu, stanowią podsumowanie całości rozważań przedstawionych w pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Nowa Klasyfikacja Zawodów i Specjalności. Praktyczny przewodnik jest materiałem pomocniczym, ułatwiającym poprawne klasyfikowanie zawodów. Podstawowym problemem przy prawidłowym klasyfikowaniu zawodów jest dokonanie przejścia od stanowiska pracy w przedsiębiorstwie (instytucji) do zawodu (lub specjalności) występującego w klasyfikacji i opatrzonego odpowiednim kodem. Publikacja składa się z następujących części: Część I. Klasyfikacja Zawodów i Specjalności wraz z synonimami. Zawiera pełny tekst Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2002 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania. Ma to na celu umożliwienie dostępu do tekstu tym użytkownikom, którzy pragną posiadać klasyfikację w druku zwartym bądź nie mają dostępu do Internetu lub druków urzędowych. Część II. Klasyfikacja Zawodów Szkolnictwa Zawodowego a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności. Część ta zawiera wykaz wszystkich zawodów szkolnictwa zawodowego wraz z kodami oraz równolegle wykaz odpowiadających im zawodów w KZiS. Klucz przejścia umożliwia szybkie i jednoznaczne odnalezienie w KZiS zawodów szkolnych bądź ich odpowiedników. Część III. Zawody występujące na rynku pracy (synonimy) a Klasyfikacja Zawodów i Specjalności. Część ta zawiera alfabetyczny indeks synonimów nazw zawodów i specjalności z Klasyfikacji Zawodów i Specjalności. Jest to wykaz nazw zawodów funkcjonujących na rynku pracy wraz z przyporządkowaniem ich do poszczególnych zawodów z KZiS. Część IV. Alfabetyczny indeks zawodów z Klasyfikacji Zawodów i Specjalności. Celem tej części opracowania jest ułatwienie wyszukiwania konkretnych zawodów w klasyfikacji, bez konieczności znajomości struktury klasyfikacji. Indeks ten przydatny jest dla osób dopiero zapoznających się z klasyfikacją, umożliwiając szybkie i sprawne odnalezienie poszukiwanych zawodów lub specjalności. struktury zawodowej w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej