Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
dostępne
(2)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Centrala Czytelnia
(3)
Autor
Sztumski Janusz (1930-2025)
(2)
Kolczyński Mariusz
(1)
Petryński Wacław
(1)
Pilawska Agnieszka
(1)
Pilawski Antoni
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Bezrobocie
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt przestrzenny
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Młodzież
(1)
Odpoczynek
(1)
Organizacje
(1)
Praca
(1)
Przywództwo
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rynek pracy
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(1)
Zakład pracy
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Socjologia pracy / Janusz Sztumski. - Wydanie I. - Katowice : Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, 1999. - 231 stron ; 24 cm.
Praca ludzka jako przedmiot zainteresowania socjologii 2 Rola pracy w życiu społecznym ludzi 3 Pracownik najemny a rynek pracy 4 Zakład pracy w ujęciu socjologii 5 Społeczność zakładu pracy 6 Socjologiczne aspekty zarządzania zakładem pracy 7 Stosunki międzyludzkie w zakładzie pracy 8 Stabilizacja i fluktuacja kadr 9 Dlaczego ludzie pracują i co skłania ich do wydajnej pracy? 10 Humanizacja pracy w świetle socjologii Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Człowiek — postrzegany zarówno gatunkowo, jak i osobniczo — jest istotą społeczną, tzn. istotą współżyjącą i współdziałającą z innymi ludźmi, w celu zaspokojenia swoich rozmaitych potrzeb i urzeczywistnienia różnorodnych dążeń. Współżyjąc, a zwłaszcza współdziałając z innymi, ludzie organizują się w różne wspólnoty lub zespoły, w których rozwijają się specjalizacje i podziały pracy, Współdziałanie przybiera zatem coraz bardziej zorganizowaną postać. Człowiek istnieje więc i rozwija się od swego zarania w rozmaitych mniej albo bardziej zorganizowanych strukturach, w których przebywa w miarę swojego rozwoju cywilizacyjnego i które stają się też coraz bardziej złożone, czyli zmieniają się pod względem jakościowym. Człowiek — będąc istotą społeczną — jest więc również istotą zorganizowaną. Horda, ród, szczep, państwo — to przykładowo zróżnicowane postacie organizacji odpowiadające poszczególnym etapom rozwoju cywilizacyjnego ludzi. Biorąc pod uwagę przeobrażenia organizacji kształtujących życie ludzi można powiedzieć, że im wyższy rozwój cywilizacyjny — tym większa ilość organizacji i inna ich jakość. Tak np. ród obejmuje swoim zasięgiem wiele pomniejszych struktur, jakimi są rodziny; szczep zaś jest organizacją bardziej złożoną, obejmującą rody i rodziny; z kolei państwo jest jeszcze bardziej złożoną organizacją obejmującą ludność zamieszkałą na terenie, nad którym sprawuje władzę, czyli skupiającą wiele szczepów, rodów i rodzin. Z pojawieniem się państwa — jako organizacji wszechogarniającej ludzi zamieszkałych na terenie podległym jego władzy — kształtują się społeczeństw, które są bardziej złożonymi i zróżnicowanymi zbiorami niż wcześniej znane wspólnoty utworzonymi nie tylko z tak pierwotnych kategorii społecznych, jak kategorie płci, wieku i zawodu, ale również z takich zbiorów, jakimi są klasy i warstwy społeczne, liczne społeczności lokalne charakteryzujące się swoistymi właściwościami społeczno-gospodarczymi, politycznymi itp,, w których istnieją rozmaite zbiorowości, zbiorowiska i grupy społeczne. W wyniku rozwoju społeczno-gospodarczego organizacja —jaką Jest państwo — staje się coraz bardziej rozbudowana, ulegając procesowi biurokratyzacji, jak na to wskazują dostrzegane różnice występujące między historycznie ukształtowanymi typami państw oraz ich aparatem władzy i administracją. Powoduje to, że inny jest stopień zorganizowania społeczeństwa w państwach preindustrialnych, uprzemysłowionych i postindustrialnych. Wskażmy także na to, że w państwach — obok organizacji pierwotnych ukształtowanych wcześniej, zanim jeszcze pojawiło się państwo, w procesie współżycia ludzi ze sobą, jakimi są np. takie struktury społeczne, jak rodziny czy rody — pojawiają się również różnorodne organizacje wtórne. Są to struktury utworzone dla zaspokojenia rozmaitych i wzrastających potrzeb lub aspiracji grupowych, lokalnych i ogólnospołecznych, jakimi są np. różnorodne agendy państwowe, samorządowe, spółdzielcze, związki wyznaniowe i partie polityczne oraz prywatne stowarzyszenia, zrzeszenia, spółki itp. struktury o charakterze gospodarczym, politycznym, społecznym i kulturalnym. Jeżeli różnorodne, rozwijające się i zmieniające się organizacje są poniekąd warunkiem koniecznym życia i rozwoju człowieka —jako istoty społecznej — to socjologiczna penetracja organizacji jest nie tylko najbardziej merytorycznie uprawniona, ale i celowa. Pozwala ona bowiem na bliższe przyjrzenie się tym wytworom życia społecznego, jakimi są organizacje oraz społecznym uwarunkowaniom usprawniającym albo dezorganizującym ich funkcjonowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trakcie rozwoju cywilizacyjnego człowieka zmieniał się nakład pracy niezbędny Książka Zarys teorii i metodyki rekreacji ruchowej opisuje biologiczne, psychospołeczne, środowiskowe podstawy rekreacji ruchowej, formy, środki, metody, programowanie, kontrolę rekreacji ruchowej, rekreację ruchową osób o specjalnych potrzebach oraz badania naukowe. do zapewnienia warunków do życia, a zatem i czas, jaki trzeba było poświęcić na tę pracę. Im dłużej trwała praca, tym mniej pozostawało czasu wolnego. Początkowo, gdy istoty jeszcze nie będące ludźmi, żyły w środowisku leśnym, żywiły się głównie pokarmem roślinnym. W otoczeniu było go w bród, jednakże zgromadzenie żywności niezbędnej do zapewnienia odpowiedniej ilości energii było dość czasochłonne. Później wskutek przemian klimatycznych ludzie musieli przenieść się na stepy, gdzie o pokarm roślinny było trudniej. W nowej sytuacji zaczęli więc w większym stopniu wykorzystywać pokarm zwierzęcy. Był on znacznie bardziej skoncentrowanym źródłem energii, dzięki czemu mniej czasu musieli poświęcać na jego zdobywanie. Polowanie było jednak zajęciem niebezpiecznym, wymagającym współdziałania grupy, co w znacznym stopniu przyczyniło się do rozwoju zachowań społecznych, mowy i inteligencji. Życie nie składało się jednak z samego tylko zdobywania pożywienia, a w naturze ludzkiej głęboko tkwiła również potrzeba zabawy. Po trudach tropienia, uśmiercania, transportowania i oprawiania zwierzyny następowało äświęto pełnych brzuchów", połączone z odprężeniem i zabawą po niebezpiecznych łowach, w których nierzadko ginęli również myśliwi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 796/799 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
24 kwietnia 1998r. w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach odbyła się konferencja naukowa na temat äEdukacja a perspektywy rynku pracy absolwentów w regionie Górnego Śląska". W konferencji wzięło udział około 70 uczestników, wśród których byli między innymi przedstawiciele świata nauki oraz praktycy. Konferencja wzbudziła zainteresowanie mass-mediów. Uczestnicy konferencji udzielili wywiadów prasie, radiu i telewizji. W prezentowanej publikacji przedstawiono główne nurty wypowiedzi uczestników zabierających głos w czasie konferencji, a także złożone w formie pisemnej. Całość została usystematyzowana w układzie tematycznym. Tematy: Absolwenci a rynek pracy. Projekt nowego systemu koordynacji edukacji zawodowej i rynku pracy. Bezrobocie absolwentów jako przejaw dysharmonii pomiędzy systemem edukacji a popytem na pracę. Uwarunkowania rynku pracy absolwentów w województwie katowickim. Edukacja a perspektywy rynku pracy. Niska jakość wykształcenia jako bariera awansu oświatowego. Metodyka analizy pracy: organizacja, procedury, wyniki działań (na przykładzie: Gliwic, Zabrza, Knurowa i Pyskowic]. Bezrobocie i jego wpływ na rozwój lokalnego rynku pracy. Prognozowane kierunki zmian. Edukacja a perspektywy rynku pracy absolwentów w regionie Górnego Śląska. Młodzież wobec skutków modernizacji regionu. Próba diagnozy. Psychologiczna charakterystyka przyczyn i skutków bezrobocia wśród młodzieży. Wpływ dystansu czasowego wobec braku pracy na zachowanie zaradcze młodzieży. Kluby pracy jako forma pomocy bezrobotnej młodzieży. Dojrzałość studentów do podejmowania inżynierskich ról zawodowych. Absolwent - między szkołą a firmą. Młodzież i pracodawcy na lokalnym rynku pracy w Bielsku-Białej - bariery i oczekiwania. Raport z badań. Szansę kadry menadżerskiej i przedsiębiorców Śląska w ramach Unii Europejskiej. Postscriptum. Wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej