Sorting
Source
Katalog zbiorów
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(5)
Branch
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(5)
Author
Aksman Joanna
(3)
Pułka Jolanta
(2)
Dziuba-Burczyk Alicja (1949- )
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Demographic Group
Literatura polska
(2)
Subject
Dzieci
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Postmodernizm
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
Seksualność
(1)
Wychowanie
(1)
Zarządzanie
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Publikacje dydaktyczne
(2)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych studiów pedagogicznych, a zwłaszcza specjalności pedagogika społeczno-opiekuńcza i praca socjalna.
Problem sierot, dzieci opuszczonych przez rodziców, żyjących w rodzinach dysfunkcyjnych, patologicznych istniał od dawna, ale wciąż jest aktualny. Dokonujące się dzisiaj zmiany związane z procesem globalizacji i rodzimej transformacji systemowej spowodowały wzrost wielu niepokojących zjawisk w rodzinie; zagrażają one jej normalnemu funkcjonowaniu. Sytuacja dziecka, zwłaszcza w rodzinach niepełnych, osieroconych [...], rozbitych na skutek rozwodu, rozłączonych w wyniku wieloletniej nieobecności rodzica (rodziców), w rodzinach z problemem alkoholowym czy patologicznych, jest niezwykle trudna. Rodziny, w których występują zjawiska o charakterze destrukcyjnym są źródłem trudnych, bolesnych przeżyć, cierpienia, bólu najmłodszych. Dzieci w tych rodzinach doświadczają olbrzymiej krzywdy, są bite, maltretowane, wykorzystywane, odrzucone, niekochane, pozbawione podstawowych warunków do nauki, zabawy, odpoczynku. Kumulacja tego rodzaju przeżyć, ich nasilenie i czas trwania prowadzi do osłabienia lub sytuacji zagrażającej jego normalnemu rozwojowi, wychowaniu, zdrowiu i życiu dziecka. W środowiskach tych istnieje konieczność podjęcia interwencji z zewnątrz i potrzeba zorganizowania dziecku zastępczego środowiska rodzinnego przez formę instytucjonalną lub rodzinę. Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Grupa uczy dziecko pojęcia normy oraz posłuszeństwa wobec norm jawnych, a później także i ukrytych. Umożliwia również trening rozpoznawania oraz realizacji zachowań spełniających daną normę w różnych sytuacjach i kontekstach12. Dochodzenie do takich umiejętności wymaga intensywnej i różnorodnej aktywności dziecka. Jest ona realizowana w kontekście społecznym, postrzeganym zarówno jako bliska relacja z drugą osobą, jak i współdziałanie z większą grupą osób. Media masowe i grupy rówieśnicze stały się we współczesnym świecie środowiskami stanowiącymi najbliższy dla jednostki kontekst społeczny i oddziaływującymi na kształtowanie ich postaw i podejmowaną aktywność w sposób najsilniejszy, zastępując wprost środowiska wychowawcze, którymi w społeczeństwie tradycyjnym były rodzina i szkoła.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Celem i centrum uwagi prezentowanej publikacji jest więc ukazanie różnych sposobów myślenia o manipulacji i na ich tle wskazanie na jej pedagogiczne aspekty. Na skutek tak pojętego celu zgromadzone opracowania zostaną zaprezentowane w dwóch częściach: części pierwszej interdyscyplinarnej oraz części drugiej pedagogicznej. Część interdyscyplinarna, stanowiąca niniejszą publikację, składa się z czterech rozdziałów, w kolejności poświęconych: 1.Zjawisku, przejawom oraz rozumieniu pojęcia manipulacji i pojęć z nią związanych, 2.Psychologicznym i społecznym kontekstom manipulacji, 3.Językowi jako narzędziu manipulacji, 4.Medialnym aspektom manipulacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Problemy zawarte w opracowaniu dotyczą zagadnień z zakresu zarządzania finansami, zwłaszcza na podstawie informacji z systemu rachunkowości finansowej i podatkowej, z wykorzystaniem metod i koncepcji rachunkowości zarządczej. Podstawowym celem rachunkowości jest dostarczanie informacji finansowych użytecznych dla podejmowania decyzji ekonomicznych, zarówno przez zewnętrznych, jak i wewnętrznych użytkowników. Menedżerowie, inwestorzy, kredytodawcy, kontrahenci zainteresowani sytuacją finansową przedsiębiorstwa, odczuwają potrzebę poznania terminologii i koncepcji rachunkowości, która stanowi swoisty język komunikacji w różnych przejawach działalności gospodarczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 657/658 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana Czytelnikowi książka Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej, redagowana przez Joannę Aksman i Jolantę Pułkę, stanowi próbę refleksji nad kondycją edukacji i nauczyciela w kontekście wyzwań, jakie niesie za sobą fenomen po-nowoczesności. Książka wpisuje się w niezmiernie ważny dyskurs dotyczący współczesnych wyzwań i zagrożeń wynikających z cech ponowoczesności dla systemu edukacji i jego podmiotów. Przedstawianymi treściami ogarnia podstawowe kwestie związane z fenomenem ponowoczesności, znajdującym swe odzwierciedlenie w wychowaniu i edukacji, odnosi się do globalnych trendów, egzemplifikowanych przez lokalne problemy edukacyjne, by znaleźć swe uszczegółowienie w aspektach kształcenia nauczycieli w czasach ponowoczesnych. Analizując wyzwania i zagrożenia wynikające z cech ponowoczesności dla procesów edukacyjnych, zwykle konstatujemy, iż stanowią one egzemplifika-cję chaosu wynikającego z przypadkowych i chwilowych interakcji, w które wchodzi człowiek w toku swojego życia, ale jak twierdzi Zygmunt Bauman - w dyskursie o ponowoczesności ostatecznie nie tyle idzie o naturę świata i w efekcie o jej zmianę, gdyż „to nie świat stał się pluralistyczny, tylko my otworzyliśmy oczy na nieuchronność jego odwiecznego pluralizmu"2, ile o uwzględnienie natury świata w działaniach, także edukacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again