Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Albumy i książki artystyczne
(1)
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Centrala Czytelnia
(1)
Autor
Augustynowicz-Kertész Maria
(1)
Végh János (1936- )
(1)
Rok wydania
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Malarstwo (rzemiosło)
(1)
Sztuka niderlandzka
(1)
Temat: czas
1401-1500
(1)
Temat: miejsce
Niderlandy (kraina historyczna)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Kiedy artyści florenccy wypracowują nowy język plastyczny, badając naturę i geometrię i wprowadzając indywidualizację formy artystycznej, cała Europa na północ od Alp jest jeszcze gotycka- choć jest to już schyłek wielkiej średniowiecznej kultury: jesień średniowiecza, tak sugestywnie opisana przez Huizingę. W tejże późnogotyckiej Europie północnej powstaje jednak drugi obok Toskanii ośrodek malarstwa nowożytnego- Niderlandy. W Niderlandach, a ściślej mówiąc w ich południowej prowincji, czyli we Flandrii w pierwszej połowie wieku pojawiło się malarstwo, które podejmując nowe zagadnienia, zwróciło się do widzialnej rzeczywistości bez pośrednictwa antyku, jak to miało miejsce we Włoszech, gdzie sztuka starożytnego Rzymu była naturalnym dziedzictwem artystów. Malarstwo flamandzkie nie inspiruje się rzeźbą antyczną, nie miało też tradycji ikony i mozaiki. Miało natomiast tradycję witrażu i malarstwa książkowego, kwitnącego w Burgundii, Francji i Flandrii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 75 P (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej