Masy (socjologia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
(1)
Dział Muzyczny
(1)
Autor
Kaprocki Bolesław (1905-1974)
(1)
Le Bon Gustave (1841-1931)
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Rapaille Gilbert C. (1941- )
(1)
Siemianowski Roch (1950- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Kobieta
(4364)
Miłość
(3377)
Rodzina
(2544)
Tajemnica
(2482)
Przyjaźń
(2376)
Masy (socjologia)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2219)
Zabójstwo
(1855)
Muzyka rozrywkowa
(1724)
Powieść amerykańska
(1500)
Powieść angielska
(1463)
Relacje międzyludzkie
(1458)
Powieść polska
(1286)
Magia
(1157)
Nastolatki
(1156)
Muzyka rockowa
(1084)
Dzieci
(1080)
Rodzeństwo
(1009)
II wojna światowa (1939-1945)
(994)
Uczucia
(964)
Małżeństwo
(937)
Policjanci
(918)
Relacja romantyczna
(910)
Dziewczęta
(854)
Polska
(840)
Życie codzienne
(824)
Trudne sytuacje życiowe
(792)
Osoby zaginione
(771)
Sekrety rodzinne
(768)
Zwierzęta
(747)
Przestępczość zorganizowana
(723)
Boże Narodzenie
(699)
Żydzi
(691)
Składanka rozrywkowa
(671)
Poezja polska
(652)
Uprowadzenie
(607)
Muzyka rozrywkowa polska
(599)
Podróże
(592)
Arystokracja
(590)
Dziennikarze
(586)
Ludzie a zwierzęta
(575)
Matki i córki
(569)
Władcy
(562)
Zemsta
(558)
Spisek
(543)
Uczniowie
(531)
Humor
(526)
Zakochanie
(521)
Wybory życiowe
(501)
Chłopcy
(496)
Prywatni detektywi
(488)
Powieść francuska
(477)
Psy
(475)
Ludzie bogaci
(467)
Mężczyzna
(464)
Seryjni zabójcy
(464)
Pamiętniki polskie
(463)
Muzyka jazzowa
(458)
Walka dobra ze złem
(443)
Poszukiwania zaginionych
(442)
Śmierć
(438)
Władza
(433)
Polityka
(420)
Pisarze
(417)
Wojna
(412)
Koty
(409)
Dojrzewanie
(379)
Literatura polska
(379)
Szczęście
(377)
Sztuka
(377)
Samotność
(369)
Zdrada
(364)
Samorealizacja
(363)
Wakacje
(363)
Ojcowie i córki
(362)
Uwodzenie
(358)
Kultura
(355)
Polacy za granicą
(352)
Literatura dziecięca polska
(350)
Lekarze
(348)
Studenci
(344)
Czarownice i czarownicy
(339)
Politycy
(338)
Przedsiębiorstwo
(337)
Marzenia
(334)
Dziadkowie i wnuki
(331)
Muzyka rockowa polska
(331)
Kłamstwo
(329)
Holokaust
(321)
Zjawiska paranormalne
(321)
Muzyka filmowa
(318)
Język polski
(316)
Pisarze polscy
(316)
Koncert
(311)
Ojcowie i synowie
(306)
Wsie
(305)
Szlachta
(304)
Psychologia
(302)
Odżywianie
(300)
Wychowanie w rodzinie
(296)
Opowiadanie dziecięce polskie
(290)
Gatunek
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
2 wyniki Filtruj
Audiobook
W koszyku
Psychologia tłumu / Gustave Le Bon ; przekład Bolesław Kaprocki ; czyta Roch Siemianowski. - Piaseczno : StoryBox.pl, 2022. - 1 płyta MP3 (05 godz 36 min) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Książka do słuchania.
Gustave Le Bon to francuski uczony, nazywany ojcem psychologii społecznej, który głównym przedmiotem swych dociekań uczynił zachowania tłumu. Owocem wielu lat pracy poświęconej analizie tego zagadnienia, jest niniejsza publikacja. Le Bon w błyskotliwy sposób opisuje tu aktywność ludzkich jednostek, które zatracają swoją indywidualność w momencie, kiedy stają się częścią zbiorowości opanowanej jakimś wspólnym celem. Tłum cechuje własna dynamika myślenia i działania. Z tego powodu nie można go traktować jedynie jako zbioru osobników, lecz należy brać pod uwagę, że stanowi on jakościowo odmienny twór. Jego cechy i zachowanie nie są prostą wypadkową cech i dążeń tworzących go ludzi. Le Bon jest zdania, że jednostka - nawet, gdy mowa o reprezentancie kultury wysokiej - w pewnych okolicznościach w tłumie traci zdolność do krytycznego rozumowania i zachowuje się afektywnie, czasem w sposób prymitywny i barbarzyński.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Muzyczny
Brak informacji o dostępności: sygn. 004807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Kod kulturowy został dotychczas przetłumaczony na 12 języków (ostatnia edycja w Korei Południowej sprzedana w 250 000 egzemplarzy). Planowane jest kolejne wydanie książki w USA, m.in. w związku z premierą książki w Polsce oraz serialem Netflixa 13 kodów, 13 kultur. Książka jest lekturą obowiązkową na wielu amerykańskich uczelniach wyższych o profilu biznesowym. Co różni ludzi na całym świecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu? Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy. Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów, jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji. Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli Homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień. Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA, przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj wolności w otchłani otaczających nas zjawisk. Książka jest po prostu niesamowita! Sięga do jądra spraw kluczowych dla nowoczesnej organizacji. To lektura obowiązkowa dla każdego, kto pragnie zrozumieć współczesnego konsumenta czy psychologię tłumu. - Warren Bennis, pionier badań nad przywództwem, profesor Uniwersytetu w Południowej Kalifornii, autor On becoming a leader Autentyczny wgląd w strukturę społeczeństwa konsumpcyjnego. - „Washington Monthly” Kluczem do nieświadomych procesów zachodzących w naszych umysłach są historie, metafory i symbole związane z „filtrami”, poprzez które odbieramy świat, nadajemy znaczenia, podejmujemy decyzje. Wiedza o tym zaszyta jest w antropologicznych studiach nad mitami, w koncepcji archetypów niezwykłego psychoanalityka C.G. Junga, a współcześnie potwierdzona w badaniach nad mózgiem – i w odniesieniu do naszych decyzji ekonomicznych opisana przez badaczy ekonomii behawioralnej, z odkryciami noblisty Daniela Kahnemana tak zwanych dwóch ścieżek myślenia – ta szybsza jest właśnie symboliczna (Thinking, Fast and Slow). Autor tej niezwykłej książki daje nam do użytku „klucze” do tych nieświadomych procesów, które – oby etycznie – mogą być wykorzystane w wielu obszarach marketingu, wpływu społecznego i perswazji. To równie wymagająca co obiecująca lektura, zaś przed nami praca nad lokalną – tu w Polsce – adaptacją tych modeli i narzędzi. - Jacek Santorski, twórca i dyrektor programowy Akademii Psychologii Przywództwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej