152517
Book
In basket
Sprzedaż konsumencka / Magdalena Olczyk. - Warszawa : LexisNexis, 2006. - 207, [1] s. ; 21 cm.
(Klauzule Umowne W Obrocie Gospodarczym)
Książka stanowi opracowanie z serii Klauzule umowne w obrocie gospodarczym, wydawanej wspólnie z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego, działającym przy Uniwersytecie Jagiellońskim. W ramach tego cyklu omawiane są klauzule dotyczące różnych umów z zakresu prawa cywilnego i handlowego. W niniejszym opracowaniu zanalizowano ogólne założenia i pojęcia reżimu odnoszącego się do umów konsumenckich, regulowanych przede wszystkim przez przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Autorka omawia m.in. liczne obowiązki sprzedawcy dotyczące udzielenia konsumentowi informacji o towarze i warunkach umowy z nim zawieranej (również w wypadku sprzedaży na odległość lub gdy umowa sprzedaży podlega regulacjom ustawy o kredycie konsumenckim), a także przysługujące kupującemu prawo odstąpienia od umowy. Ponadto przedstawia klauzule dotyczące w szczególności przedmiotu sprzedaży i ceny, wydania i dostarczenia towaru oraz przejścia ryzyka jego utraty i zniszczenia, praw i obowiązków stron umowy zawartej na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa, gwarancji, realizacji uprawnień konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową bądź właściwości sądu w sporach z konsumentami. Praca przeznaczona jest zarówno dla prawników praktyków, jak również - ze względu na zawarte w niej szczegółowe objaśnienia i praktyczne informacje - dla wszystkich uczestników obrotu konsumenckiego.
Availability:
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 347 P (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again