152517
No cover
Book
In basket
Ideą przewodnią, wokół której zorganizowana jest treść książki, jest problem rozwoju człowieka. Według każdej z procedur ów rozwój jest inaczej rozumiany i inaczej organizowany. Rozumienie i stymulowanie rozwoju człowieka jest jedną z podstawowych konsekwencji każdej z procedur. Prezentacja ich pozwala też lepiej zrozumieć same procedury. Odmienność rozumienia rozwoju pokazana jest przez wskazanie odmienności teoretycznych oraz przez pokazanie różnic w sposobach ich praktycznej realizacji, na przykładzie różnego sposobu uprawiania ćwiczeń fizycznych. W książce zawarta jest pewna nowa propozycja myślenia o rozwoju człowieka. Autor zauważa, że dotychczasowe myślenie rozwoju oparte jest na idei scjentyzmu. W ramach tej koncepcji człowiek przyswaja sobie nowe wiadomości o otaczającym nas świecie, a w aspekcie fizycznym - ćwiczy ciało w celu uzyskania lepszych wyników w wybranych dyscyplinach sportowych. Rozwój taki jest ekstensywny i ma charakter pośredni, gdyż człowiek poszerza posiadane wiadomości, a nie rozwija dyspozycji służących ich przyswajaniu, wypełnia posiadany już potencjał, a nie wzbogaca go.Dotychczasowe rozumienie rozwoju autor przeciwstawia innemu, opartemu na idei twórczości.(fragment streszczenia)
Availability:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again