152628
Książka
W koszyku
Tom drugi ukazuje funkcje, jakie pedagogika pełni w stosunku do edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Mamy zatem podstawy metodologii badań w zakresie pedagogiki, socjologiczne i porównawcze ukazanie stanu pedagogiki i edukacji w różnych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Unii Europejskiej. Poznajemy też podstawy dydaktyki szkolnej w ciekawie zaprezentowanym modelu, psychologię kształcenia, która wspiera ową dydaktykę, dowiadujemy się, jaka jest rola współczesnego nauczyciela i jego tożsamość oraz w jakich warunkach prawnych przychodzi mu działać. Wszystkie teksty są osadzone w spójnej strukturze i opracowane w taki sposób, by można je było jak najlepiej wykorzystać na zajęciach z poszczególnych przedmiotów. Czytelnika w treść publikacji wprowadza słowo wstępne od redaktora naukowego Pedagogiki, profesora Bogusława Śliwerskiego. Każdy rozdział poza notami o Autorach i tekstem właściwym zawiera: moduły äZapamiętajö, które służą lepszemu zapoznaniu się z najważniejszymi zagadnieniami, äKontekstyö, poszerzające prezentowane treści, otwarte i inspirujące äĆwiczenia i projekty badawczeö, które studenci mogą wykorzystać do nauki własnej, a wykładowcy do sprawdzania przyswojenia materiału, oraz zalecaną literaturę. Każdy tom zaś jest opatrzony potrzebnymi indeksami i bibliografią książek istotnych dla omawianych zagadnień. Dzięki takiemu ułożeniu treści podręcznik jest dynamiczny i interaktywny.
Znakomity, trzytomowy podręcznik Pedagogika pod redakcją naukową Bogusława Śliwerskiego. To wydarzenie znaczące, bo niewiele jest podręczników tak obszernych, zawierających treści odpowiadające całej dziedzinie nauki. To wydarzenie znaczące także dlatego, że trudno dziś pisać podręczniki. Dlaczego? Zgodnie z definicjami słownikowymi podręcznik, to książka przeznaczona do celów dydaktycznych zawierająca zbiór podstawowych wiadomości z jakiejś dziedziny. Według Wincentego Okonia [W. Okoń, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie äŻakö, 2003.] podręcznik powinien spełniać funkcje: informacyjną (pomaganie w poznawaniu świata), badawczą (pobudzanie do samodzielnego rozwiązywania problemów), transformacyjną (pokazywanie możliwości przełożenia wiedzy teoretycznej na praktyczne zastosowania) i samokształceniową (zachęcanie uczniów do dalszej nauki).
Status dostępności:
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 P (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na okładce błędna nazwa wydawnictwa
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach [476]-510.
Uwaga dotycząca indeksów
Indeksy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej