152476
Książka
W koszyku
(Cultura - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Kopuła Milenijna, Braveheart i Rolls Royce. W jaki sposób te ikony narodowe prowadzą do reprodukcji i transformacji poczucia tożsamości narodowej? Jak zmienia się tożsamość narodowa w czasie i przestrzeni, jak dochodzi do jej kwestionowania i jaki wpływ wywiera na nią globalizacja? Niniejsza książka pokazuje sposoby reprezentacji, odgrywania, pojmowania przestrzennego i materializacji tożsamości narodowej przez kulturę popularną i życie codzienne. Okazuje się, że tożsamość narodowa stanowi nieodłączną część rzeczy, które z reguły przyjmujemy za oczywiste É od krajobrazów i nawyków żywieniowych do turystyki, kina i muzyki. Nasze konkretne doświadczenie posiadania i prowadzenia samochodu wzmacnia poczucie przynależności, podczas gdy przeboje hollywoodzkie i wystawy narodowe dostarczają kontekstu nieustannemu i często kwestionowanemu procesowi formowania tożsamości narodowej. Tym i wielu innych formom i praktykom kulturowym towarzyszą przykłady pochodzące ze Szkocji, Zjednoczonego Królestwa jako całości, Indii i Mauritiusu. Książka odnosi się też do znaczącego zaniedbania kultur popularnych w pracach poświęconych nacjonalizmowi i stanowi istotny przyczynek do debaty o relacjach pomiędzy kulturą ôwysokąö a ôniskąö.
Status dostępności:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 39 P (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliograf. s. 241-257. -Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej