152491
Book
In basket
(Cultura - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Kopuła Milenijna, Braveheart i Rolls Royce. W jaki sposób te ikony narodowe prowadzą do reprodukcji i transformacji poczucia tożsamości narodowej? Jak zmienia się tożsamość narodowa w czasie i przestrzeni, jak dochodzi do jej kwestionowania i jaki wpływ wywiera na nią globalizacja? Niniejsza książka pokazuje sposoby reprezentacji, odgrywania, pojmowania przestrzennego i materializacji tożsamości narodowej przez kulturę popularną i życie codzienne. Okazuje się, że tożsamość narodowa stanowi nieodłączną część rzeczy, które z reguły przyjmujemy za oczywiste É od krajobrazów i nawyków żywieniowych do turystyki, kina i muzyki. Nasze konkretne doświadczenie posiadania i prowadzenia samochodu wzmacnia poczucie przynależności, podczas gdy przeboje hollywoodzkie i wystawy narodowe dostarczają kontekstu nieustannemu i często kwestionowanemu procesowi formowania tożsamości narodowej. Tym i wielu innych formom i praktykom kulturowym towarzyszą przykłady pochodzące ze Szkocji, Zjednoczonego Królestwa jako całości, Indii i Mauritiusu. Książka odnosi się też do znaczącego zaniedbania kultur popularnych w pracach poświęconych nacjonalizmowi i stanowi istotny przyczynek do debaty o relacjach pomiędzy kulturą ôwysokąö a ôniskąö.
Availability:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 39 P (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliograf. s. 241-257. -Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again