152628
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jako sobowtór teatru Artaud widział dżumę, metafizykę i okrucieństwo; spektakl nie miał już spełniać postulatu mimesis, a zatem nie miał być odzwierciedleniem rzeczywistości É miał być rzeczywistością sam dla siebie. A zatem teatr nie miał być sobowtórem rzeczywistości, lecz rzeczywistością samą É rzeczywistością zawsze okrutną, zdwojoną w realności teatru. Należałoby zatem É stwierdził É zrezygnować ze sztucznego podziału przestrzeni teatralnej na scenę i widownię, z waloryzacji inscenizowanej akcji, z odróżnienia na znaczone i znaczące. Chcąc uniknąć stworzenia sytuacji, w której człowiek zostałby wydany na äniepewność czasówö, Artaud wysuwał koncepcję takiego przedstawienia obrazu änierzeczywistościö É rozumianej jako mityczna podstawa É by odebrał on codziennej realności prawo do wysuwania pretensji do bycia äjedynie rzeczywistaö i zajął jej miejsce. Po raz pierwszy przedstawiona tak dobitnie przez Artaud idea teatru änieprzedstawiającegoô, teatru bezpośredniego transformowania energii bytu wywarła ogromny wpływ na twórców XX wieku. Znajdują się wśród nich: Jerzy Grotowski, Tadeusz Kantor, David Esrig, Werner Schwab, Sarah Kane, Wolfgang Rihm, Jacques Derrida, Gilles Deleuze i Félix Guattari.
Status dostępności:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej