152611
Book
In basket
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; nr 196)
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej – teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej – opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, Autorka – oprócz naukowego opisu – starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu.
Availability:
Centrala Wypożyczalnia dla Dorosłych
There are copies available to loan: sygn. INSTRUKTORZY (1 egz.)
Centrala Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 02 P (1 egz.)
Notes:
Dod. s. tyt.: Book in the seniors' life at the beginning of the 21st century
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 247-264. Indeksy.
Language note
Spis treści także w języku angielskim.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again